דיווח: ארה"ב עצרה משלוח חלקי טילים בדרך מאיראן למורדים בתימן

ע"פ הדיווחים, חיל הים האמריקני עצר סירת עץ שהובילה את הנשק האיראני המתוחכם לחימוש המורדים החות'ים. ארה"ב מאשימה את איראן זה זמן רב בשליחת נשק לתימן, והמשלוח הוגדר "מטמון משמעותי"

זמן צפייה: 03:45

כוחות משולבים של חיל הים האמריקני ומשמר החופים של ארה"ב עצרו היום (רביעי) סירה שהייתה, כך על פי דיווחים, בדרכה למורדים החות'ים בתימן, ועליה חלקי טילים תוצרת איראן. על פי הדיווחים, הכוחות הבחינו בסירת עץ חשודה ששטה ללא דגל מזהה כלשהו במימיו של צפון הים הערבי, עלו על הסירה כדי לבדוק אותה ומצאו את הנשק על סיפונה.

חלקי הטילים נקשרו לאיראן והועברו לספינת חיל הים האמריקני לטובת בדיקתם, בעוד שהימאים שהשיטו את הסירה שנתפסה הועברו לחקירת משמר החופים התימני. ארה"ב מאשימה בעקביות את איראן במשלוחי נשק תדירים שהאחרונה שולחת לאזור תימן כדי לחמש את המורדים החות'ים במלחמתם באזור. בעבר כבר נתפסו אמצעי לחימה קטנים ופחות מתוחכמים שנשלחו מאיראן לתימן, אך הפעם האמל"ח שנתפס הוגדר כמתוחכם ביותר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

108 תלונות על חטיפת ילדים והתעללות בהם בירושלים – והתיק נסגר

חשד לרצח בטירה: ירה למוות בבעל עסק – ומת מירי שוטרים

נוחי דנקנר הועבר לאגף אסירים מאוימים בכלא ניצן

שיגור טיל באיראן
שיגור טיל באיראן | צילום: רויטרס

הגורמים הרשמיים שהעבירו את הדיווח עשו זאת באופן אנונימי, כדי שיוכלו לתאר את פרטי המשימה הצבאית הרגישה. הם לא סיפקו את המספר המדויק של הטילים או של חלקי הטילים שנתפסו, אך הגדירו את השלל כ"מטמון משמעותי".

הברחת אמצעי הלחימה לתימן היא הפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. תפיסת הסירה התרחשה במקביל לפגישתם של ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ של ארה"ב פומפאו, שנועדו בליסבון ושוחחו בעיקר על הסוגיה האיראנית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון | צילום: קובי גדעון /לע''מ

בתוך כך, הערב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיום האיראני במהלך פגישתו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, בליסבון בירת פורטוגל.

נתניהו אמר כי "הנשיא טראמפ הפעיל מדיניות עקבית של לחץ על איראן, והיא עדיין מנסה לתקוף אותנו משלל מקומות באזור. אנחנו עוסקים כל העת בהתמודדות עם התוקפנות הזו, וארה"ב היא משמעותית בהתמודדות הזו. שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני הוא הכרחי למאמץ הזה, שמשרת את המטרות של מדינות רבות באזור".

"אני מודה לך מאוד על ההצהרה מטעם מחלקת המדינה, על כך שההתנחלויות הן לא בלתי חוקיות" פנה נתניהו לפומפאו. "אני חושב שבניגוד לדעה הרווחת, זה דווקא מקדם את תהליך השלום, כי על השלום להיות מבוסס על אמת ולא על שקר. אנו מחויבים לקדם את השגשוג, הביטחון והשלום באזור. אני מאמין שהשיחה הזאת, ושיחות נוספות שעוד יהיו, יעשו בדיוק את זה".

מוקדם יותר, אמר ג'ון רוד, בכיר בפנטגון, כי "יש אינדיקציות לכך שאיראן עלולה לבצע פעולות אגרסיביות בעתיד", ברקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לאיראן. רוד הוסיף כי ארה"ב מודגאת מההתנהגות הפוטנציאלית של איראן, אבל לא סיפק פרטים על המידע שעליו מבוססות הדאגות.