הבית הלבן מאותת: לא נשתתף בשימוע של טראמפ במסגרת הליך ההדחה

במכתב ששלח לוועדת המשפט, תקף היועץ המשפטי של הממשל את החקירה נגד הנשיא וטען כי "זהו ניצול לא אחראי של כוח". בכירים בארה"ב סבורים כי משמעות ההצהרה היא שהבית הלבן לא ייקח חלק בהליך

זמן צפייה: 02:53

במכתב ששלח אתמול (שישי) לוועדת המשפט בסנאט, התייחס פאט סיפולון, היועץ המשפטי של הבית הלבן, לשימוע של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסגרת הליך ההדחה. במכתב תקף סיפולון את החקירה נגד הנשיא ואת אופן התנהלותה, ועל פי בכירים אמריקנים משמעות שליחת המכתב היא איתות כי הבית הלבן לא מתכוון לקחת חלק בהליך המשפטי הקרב.

במכתב, כתב סיפולון ליו"ר הוועדה ג'רי נדלר: "כידוע לך, חקירת הליך ההדחה שאתה מנהל היא חסרת בסיס לחלוטין, ומפרה עקרונות בסיסיים של הגינות". לדבריו, מדובר ב"ניצול לא זהיר של הכוח שניתן בידי הדמוקרטים, שיכונן את ניסיון ההדחה הבלתי חוקתי ביותר בהיסטוריה של האומה". את מכתבו חתם היועץ בציטוט מתוך ציוץ שפרסם הנשיא: "כפי שהנשיא אמר, 'אם אתם מתכננים להדיח אותי, עשו זאת עכשיו, במהירות, כך שנוכל לקיים משפט הוגן בסנאט והמדינה שלנו תוכל לשוב לענייניה".

במכתב לא נאמר מפורשות כי נציגי הבית הלבן לא ישתתפו בהליך המשפטי, אך בכירים אמריקנים מסבירים כי זוהי המשמעות המעשית שלו.

עוד בחדשות 13:

הפסד לטראמפ ודייט ראשון עם ביל: הילרי קלינטון בריאיון חושפני

ברקע התלוצצויות המנהיגים: טראמפ הקדים את חזרתו מוועידת נאט"ו

"הציב את טובתו מעל האינטרס הלאומי": דוח חקירת ההדחה של טראמפ

טראמפ בהצהרה על חיסול אל-בגדדי
נשיא ארה''ב טראמפ | צילום: חדשות 13

נדלר השיב בתגובה כי "אם לנשיא אין תגובה הולמת להאשמות נגדו, הרי שהוא לא ירצה להופיע בפני הוועדה. היות שהוא דחה את ההזדמנות הזאת, הוא לא יכול לטעון כי התהליך אינו הוגן. כישלונו של הנשיא לא ימנע בעדנו לבצע את חובתנו".

סירוב הבית הלבן לקחת חלק במהלך איננו צעד מפתיע, היות שעורכי דינו של הנשיא כבר סירבו להשתתף בשימוע הראשון שנערך בתחילת השבוע.

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

ביום שלישי פרסמה ועדת המודיעין של בית הנבחרים את ממצאי החקירה שנוהלה במסגרת הליך ההדחה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשל פרשת אוקראינה-גייט. הממצאים ישמשו בסיס לדיון בסוגיית סיום תפקידו של הנשיא, ובהמשך היום תכריע הוועדה אם לשלוח את המסמך לוועדת המשפט של הסנאט, בטרם השימוע שייערך מחר.

בדוח, שמתפרס על פני 300 עמודים, נטען כי נאספו עדויות חותכות המצביעות על כך שטראמפ - בעצמו ובאמצעות סוכנים בתוך ממשל ארה"ב ומחוצה לו - עשה שימוש לרעה בכוחו, על מנת ללחוץ על אוקראינה שתתערב בבחירות לנשיאות 2020 בארה"ב. זאת, על פי הדוח, באמצעות התניית סיוע צבאי לקייב, כמו גם ביקור של הנשיא זלנסקי בבית הלבן, בתמורה לחקירת יריבו הפוליטי – סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן.