מעצרת האו"ם לתהליכי ההדחה: השבוע הסוער שעבר על טראמפ

נשיא ארצות הברית ניסה לשדר עסקים כרגיל בצל חשיפת שערוריית שיחתו עם נשיא אוקראינה, אך החזות הקודרת והזעופה הסגירה: זו הולכת להיות אחת מהתקופות הקשות בחייו

זמן צפייה: 02:46

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מנסה לשדר עסקים כרגיל גם אחרי שהקונגרס הודיע על פתיחת תהליכי ההדחה נגדו, אך כשחזר מעצרת האו"ם בניו יורק נראה זועף וכבוי מתמיד. בשיחה עם כתבים עם ירידתו מהמטוס בוושינגטון, הוא תלה תקוות בשווא בחילוץ מצד בית המשפט. "צריכה להיות דרך לעצור את זה", אמר. "אולי באופן חוקי דרך בתי המשפט".

אלא שבשל נוהג ותיק של משרד המשפטים האמריקני – הדחת נשיא מכהן לא עוברת כלל בבית המשפט. הדחה מתחילה בקונגרס, ונגמרת באישורו או דחייתו של הסנאט.

טראמפ מתוסכל ומתקשה להסתיר את זה. במסיבת עיתונאים שכינס לסיכום פגישותיו באו"ם, חזר על המנטרות הקבועות. "זהו ציד מכשפות", הכריז. "אני מוביל בסקרים והם לא יודעים מה לעשות", אמר, על אף שבחלק מהסקרים שהתפרסמו לאחרונה – כמה מהמועמדים הדמוקרטים פתחו פער ומובילים על טראמפ.

עוד בחדשות 13:

דיווח: איש המודיעין שהתלונן על טראמפ – קצין ב-CIA

נחשף תמלול שיחת טראמפ וזלנסקי: "דובר רבות על בנו של ביידן"

בית הנבחרים: "נתחיל בהליך להדחת הנשיא"; טראמפ: "ציד מכשפות"

פגישתם של נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי בניו יורק
פגישתם של נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי בניו יורק | צילום: רויטרס

תמליל השיחה שלו עם נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, בו הוא מפציר בעמיתו שוב ושוב לפתוח בחקירת יריבו הפוליטי ג'ו ביידן – והתלונה שחשפה את הפרשה, החלו לסדוק את הנאמנות העיוורת כמעט שרחשו לו חברי מפלגתו עד כה.

על פי כל ההערכות, טראמפ עתיד לצלוח את תהליך ההדחה ולשמור על תפקידו לפחות עד נובמבר 2020, אך אם לשפוט על פי תגובותיו להתפוצצות הפרשה – זו הולכת להיות מהתקופות הקשות בחייו.

בתוך כך, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו זומן לשימוע בקשר לתמלילי השיחה.