נחשף תמלול שיחת טראמפ וזלנסקי: "דובר רבות על בנו של ביידן"

משרד המשפטים האמריקני פרסם את תמלול השיחה בין נשיא ארה"ב לעמיתו האוקראיני. טראמפ: "ביידן התרברב שהוא שם סוף לתביעה נגד בנו, תוכל לבדוק את זה?"

זמן צפייה: 02:35

משרד המשפטים האמריקני חשף היום (רביעי) את תמלול השיחה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לעמיתו האקראיני וולודימיר זלנסקי, שבה שוחחו על בנו של ג'ו ביידן – יריבו הפוליטי של טראמפ. זאת, לאחר שבית הנבחרים האמריקני הכריז אתמול על תחילת הליך הדחה של הנשיא. טראמפ בתגובה: "השיחה הייתה נהדרת וחברותית".

לפי התמלול, טראמפ אמר לזלנסקי כי "יש הרבה דיבורים על הבן של ביידן, הטוענים שהוא עצר את התביעה והרבה אנשים רוצים להבין מה קרה שם. אז מה שתוכל לעשות עם היועץ המשפטי לממשלה שלך, זה יהיה נהדר. ג'ו הסתובב והתרברב שהוא שם סוף לתביעה, אז אם תוכל לבדוק את זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בית הנבחרים: "נתחיל בהליך להדחת הנשיא"; טראמפ: "ציד מכשפות"

דיווח: טראמפ הקפיא כספי סיוע לאוקראינה לפני ששוחח עם נשיאה

"לא הבטחתי דבר": טראמפ הודה ששוחח עם נשיא אוקראינה על ביידן

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בטקס ההשבעה
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בטקס ההשבעה | צילום: רויטרס

טראמפ העלה את הצורך של אוקראינה לעבוד עם עורך הדין שלו ג'וליאני ועם שר המשפטים שלו בר, ואמר לזלנסקי כי השניים יצרו עימו קשר.

זלנסקי אמר לטראמפ, כפי שעולה בתמלול, כי "מאז שניצחנו ויש לנו רוב בפרלמנט, שר המשפטים הבא יהיה 100% האיש שלי, ונתחיל בחקירה בספטמבר. הוא יסתכל על המצב, במיוחד על החברה שהזכרת. אם תוכל לספק לנו מידע כלשהו, זה יעזור לנו מאוד בחקירה".

לאחר פרסום התמלול, הנשיא האמריקני הגיב: "השיחה הייתה נהדרת וחברותית. לא היה שם כלום, לא היה בכלל לחץ נגד אוקראינה. הרבה אנשים אמרו לי שהם לא ידעו שאני יכול להיות כל כך נחמד".

ננסי פלוסי, יור בית הנבחרים
ננסי פלוסי, יור בית הנבחרים | צילום: רויטרס

כזכור, הלילה הודיעה פלוסי באופן רשמי על הליך הדחה נגד הנשיא טראמפ: "הנשיא צריך לקחת אחריות, אף אחד הוא לא מעל החוק. לכן אני מכריזה שבית הנבחרים יפתח בהליך הדחה רשמי". נוסף לכך, פלוסי הטילה אשמה חמורה עליו: "מעשיו של הנשיא הם בגידה בשבועת תפקידו, בגידה בביטחון המדינה ובגידה בטוהר הבחירות".

בתגובה, בעוד פלוסי נואמת, טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "היה יום מאוד חשוב בעצרת האו"ם, כל כך הרבה עבודה וכל כך הרבה הצלחה, והדמוקרטים היו צריכים בכוונה להרוס אותו עם ציד המכשפות שלהם. זה רע למדינה". בציוצים אחרים הוסיף: "הם אפילו לא ראו את תמלילי השיחה. הטרדה נשיאותית".

כזכור, הקריאות להתחיל בהליך ההדחה נגד הנשיא טראמפ החלו לאחר הפרסומים על דרישתו בפני עמיתו האוקראיני לחקור את יריבו הפוליטי ג'ו ביידן. על פי דיווח בניו יורק טיימס, טראמפ הורה באופן אישי על הקפאת כספי סיוע בגובה 391 מיליון דולרים לאוקראינה, בימים שקדמו לשיחתו עם הנשיא האוקראיני.