הניו יורק טיימס פרסם קריקטורה של טראמפ ורה"מ - ונאלץ להסירה

גורמים מדיניים מסרו כי קונסול ישראל בניו יורק פנה לבכירי העיתון האמריקני והביע את מורת רוחו על האיור: "עליית מדרגה באנטישמיות בארצות הברית". בעיתון טענו: "פורסם ללא ידיעתנו"

זמן צפייה: 00:29

עיתון הניו יורק טיימס הוריד היום (שבת) מאתרו קריקטורה שעוסקת בקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לטענת גורמים מדיניים, הסרת האיור נעשתה בעקבות פניית קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין. בפנייתו לבכירי העיתון הביע דיין את מורת רוחו מפרסום האיור וטען כי "הימצאותה של הקריקטורה בין דפי עיתון מרכזי מהווה עליית מדרגה בביטויים האנטישמיים ההולכים ומתעצמים ברחבי ארצות הברית".

בשיחות סגורות בכירי העיתון התנצלו על הדברים ונטען כי פרסום האיור נעשה ללא ידיעתם. לאחר שהקריקטורה ירדה, הניו יורק טיימס פרסם הבהרה בה נכתב: "קריקטורה פוליטית שפורסמה בגיליון הבינלאומי אתמול הכילה רכיבים אנטישמיים. האיור תיאר את ראש ממשלת ישראל ככלב נחייה העונד מגן דוד לצווארו ומוליך את נשיא ארצות הברית החובש כיפה. הקריקטורה הייתה פוגענית והייתה זו טעות בשיקול הדעת לפרסם אותה".

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "כהוקרה לטראמפ - נקרא ליישוב ברמת הגולן על שמו"

זריף: "טראמפ לא מעוניין במלחמה - אך נתניהו עשוי לדרבן אותו"

בעקבות הכרת טראמפ בגולן: הממשל האמריקני עדכן את המפות שלו

פגישת ראש הממשלה נתניהו הנשיא טראמפ יחד עם שרה נתניהו מלניה טראמפ
פגישת ראש הממשלה נתניהו הנשיא טראמפ יחד עם שרה נתניהו מלניה טראמפ | צילום: רויטרס

במהלך טיול עם משפחתו ברמת הגולן השבוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לקרוא ליישוב ברמת הגולן על שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כהוקרה על הכרתו בריבונות ישראלית על האזור. "אקרא ליישוב או לקרייה ברמת הגולן על שמו של דונלד טראמפ. בקרוב אביא זאת לאישור הממשלה", אמר ראש הממשלה על רקע אחד המפלים במקום. "אני חושב שיש צורך לבטא את ההערכה שלנו לדונלד טראמפ".

מהמועצה האזורית גולן נמסר כי "המועצה מברכת על הודעתו של ראש הממשלה על כוונתו להקים יישוב נוסף בגולן על שם הנשיא דונלד טראמפ. החלטה זו תואמת לשאיפה וליעד שהצבנו להכפלת תושבי הגולן תוך עשור. הגולן הינו שמורת הטבע של ישראל ונשמר את ייחודיותו לעתיד, נדאג לשימור הנוף, הטבע והמרקם האנושי הייחודי של הגולן. אנו שמחים על החלטה של נתניהו לטייל בגולן עם משפחתו ביחד עם רבים מאזרחי ישראל ומאחלים לכולם חג שמח".