נתניהו: "כהוקרה לטראמפ - נקרא ליישוב ברמת הגולן על שמו"

בטיול עם משפחתו בצפון הודיע רה"מ כי יבצע את המחווה כאות הערכה על הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ברמה והבטיח: "בקרוב אביא זאת לאישור הממשלה". מועצה אזורית גולן: "מברכים על ההחלטה"

זמן צפייה: 00:36

במהלך טיול עם משפחתו ברמת הגולן אמר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לקרוא ליישוב ברמת הגולן על שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כהוקרה על הכרתו בריבונות ישראלית על האזור. "אקרא ליישוב או לקרייה ברמת הגולן על שמו של דונלד טראמפ. בקרוב אביא זאת לאישור הממשלה", אמר ראש הממשלה על רקע אחד המפלים במקום. "אני חושב שיש צורך לבטא את ההערכה שלנו לדונלד טראמפ".

מהמועצה האזורית גולן נמסר כי "המועצה מברכת על הודעתו של ראש הממשלה על כוונתו להקים יישוב נוסף בגולן על שם הנשיא דונלד טראמפ. החלטה זו תואמת לשאיפה וליעד שהצבנו להכפלת תושבי הגולן תוך עשור. הגולן הינו שמורת הטבע של ישראל ונשמר את ייחודיותו לעתיד, נדאג לשימור הנוף, הטבע והמרקם האנושי הייחודי של הגולן. אנו שמחים על החלטה של נתניהו לטייל בגולן עם משפחתו ביחד עם רבים מאזרחי ישראל ומאחלים לכולם חג שמח".

כתבות קשורות:

בעקבות הכרת טראמפ בגולן: הממשל האמריקני עדכן את המפות שלו

אחרי ההכרה בגולן: נתניהו שוקל לספח חלקים מהגדה המערבית

מועצת הביטחון נגד ארה"ב: "ההכרה בגולן לא מקדמת פתרון במזה"ת"

נתניהו ומשפחתו ברמת הגולן
נתניהו ומשפחתו ברמת הגולן | צילום: קובי גדעון לע''מ

לאחר ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית בגולן, קיבלו תושבי הגולן את הכרזתו של טראמפ בהתרגשות רבה. בליל ההכרזה נולדה בחוות הסוסים בקיבוץ מרום גולן סייחה צעירה, והיא זכתה לשם מלניה – על שם רעיית הנשיא האמריקני.

לפני כחודש, חתם טראמפ על מסמך ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן בנוכחות ראש הממשלה נתניהו. זאת, לאחר הצהרה משותפת שמסרו. מוקדם לחתימה, הנשיא טראמפ אמר בהצהרה כי "ארצות הברית מכירה בזכות המוחלטת של ישראל להגן על עצמה, והיום אני מקדם את זה. התקיפה הבוקר ממחישה את הצורך הזה". "כל הסכם שלום עתידי חייב לקחת בחשבון את צורכי הביטחון של ישראל. אנחנו לא רוצים לראות עוד התקפה כמו שקרתה הבוקר – צפונית לתל אביב", הוסיף הנשיא. כמו כן, התייחס טראמפ לאיראן ואמר: "איראן אינה אותה מדינה שהייתי כשנכנסתי לתפקיד בגלל הסנקציות הקשות שהטלנו עליה".