"שלחו אותן הביתה": טראמפ ממשיך לתקוף את ארבע חברות הקונגרס

נשיא ארה"ב תקף שוב במהלך עצרת בחירות את ארבע המחוקקות מהמפלגה הדמוקרטית, שאינן לבנות ונחשבות למתנגדותיו הבולטות: "הן תמיד אומרות לנו איך לנהל את העניינים". הקהל הריע בהתלהבות

זמן צפייה: 02:08

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, השיק את הקמפיין לבחירה מחדש לנשיאות, וחוזר לסיסמאות נגד מיעוטים במדינתו. על הכוונת שלו, שוב, נמצאות חברות הקונגרס הדמוקרטיות שאינן לבנות: אילהאן עומאר וראשידה טאליב – המחוקקות הראשונות העוטות כיסוי ראש מוסלמי, איינה פרסלי ואלכסנדריה אוקזיו קורזט, צעירה ממוצא היספאני הנחשבת לאחת ממתנגדותיו הבולטות של הנשיא.

בעצרת בחירות שקיים בלילה שבין רביעי לחמישי בצפון קרוליינה, חזר טראמפ על מתקפותיו ואמר: "תנו להן לעזוב, הן תמיד אומרות לנו איך לנהל את העניינים, אתם יודעים מה? אם הן לא אוהבות את הדרך בה דברים מתנהלים – תאמרו להן לעזוב". הקהל באירוע הריע לדבריו וקרא בתגובה: "שלחו אותן הביתה".

עוד בחדשות 13:

בית הנבחרים: דברי טראמפ על המחוקקות הדמוקרטיות ראויים לגינוי

מחוקקות דמוקרטיות לטראמפ: "אג'נדה של לאומנים לבנים"

בית המשפט קבע: טראמפ לא יוכל לחסום את מבקריו בחשבון הטוויטר

טראמפ משיק את קמפיין הבחירות ל-2020 בעצרת בפלורידה (ארכיון) | צילום: רויטרס

כמה שעות לפני דבריו של טראמפ, בתום הצבעה שנערכה בבית הנבחרים של ארצות הברית, הוחלט כי יש לגנות את סדרת הציוצים של הנשיא, שבה תקף את ארבע חברות הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית. כל חברי בית הנבחרים הדמוקרטים הצביעו בעד ההחלטה, כמו גם ארבעה נציגים רפובליקנים.

ארבע חברות הקונגרס המשתייכות לאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, כינסו ביום רביעי מסיבת עיתונאים, שבה תקפו את התבטאויותיו של הנשיא האמריקני. הארבע טענו כי "העלבונות הגזעניים והבוטים שלו הן לא יותר ממאמץ להסחה מממשל מושחת ומהמדיניות הלא אנושית שלו". הן המשיכו ותיארו את טראמפ כ"חסר חוק" וגינו את הטיפול שלו בסוגיית המהגרים בגבולות והגירוש. "זאת אג'נדה של לאומנים לבנים", אמרה אילהן עומאר. אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הוסיפה שהיא "לא מופתעת מפעולותיו של הנשיא, בהתחשב בפעולות שהוא נקט נגד מהגרים ובמטרה לפגוע באמריקני הממוצע".

ציוציו של טראמפ, המגנים את חברות הקונגרס הדמוקרטיות, זכו לגינוי גם מצד הליגה נגד השמצה. "כיהודים אנחנו מכירים טוב מדי את הרטוריקה המפלגת הזאת", אמר ראש הארגון, ג'ונתן גרינבלט בתחילת השבוע. "בעוד הליגה נגד השמצה חולקת על העמדות של חברות הקונגרס, הנשיא מהדהד בדבריו דפי מסרים של הדוגלים בעליונות לבנה – ומשתמש בעם היהודי ובישראל כמגן מפני הביקורת עליו. הניסיון שלו להפוך את המאבק באנטישמיות לנושא מפלגתי, למרות שישראל זוכה לתמיכה בקרב כל הקשת הפוליטית – פוגעת בביטחון ישראל ובקהילה היהודית".

חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ
חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ | צילום: רויטרס

ביום ראשון כתב נשיא ארה"ב בחשבון הטוויטר שלו "כל כך מעניין לראות חברות קונגרס דמוקרטיות 'מתקדמות', שבמקור הגיעו ממדינות שממשלותיהן הן קטסטרופה מוחלטת, אומרות לארה"ב, המעצמה החזקה ביותר בעולם, איך צריך לנהל את הממשלה". עוד המשיך וכתב "למה שהן לא יחזרו למקומות ההרוסים ומלאי הפשע מהם הן באו וינסו לתקן אותם".

עוד כתב טראמפ: "אם אתן לא מרוצות כאן, אתן יכולות לעזוב. זו בחירה שלכן. מדובר פה בלאהוב את אמריקה. אנשים מסויימים שונאים את המדינה, הם אנטי-ישראל ובעד אל-קאעידה".