מחוקקות דמוקרטיות לטראמפ: "אג'נדה של לאומנים לבנים"

ארבע חברות קונגרס בנות מיעוטים תקפו את נשיא ארה"ב בעקבות סדרת ציוצים בהן אמר שעליהן "לחזור למקומות מהן באו", ואמרו כי "עלבונותיו הגזעניים - הסחה מממשל מושחת ומדיניות לא אנושית"

חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ
חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ | צילום: רויטרס

ארבע חברות קונגרס בנות מיעוטים מהמפלגה הדמוקרטית תקפו הלילה (שלישי) את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתגובה לאמירותיו שעליהן "לחזור למקומות מהם הן באו", ואמרו ש"המתקפה הבוטה והגזענית שלו היא אג'נדה של לאומנים לבנים".

במסיבת עיתונאים שהארבע כינסו אחרי סדרת ציוצים של נשיא ארה"ב ביום ראשון, הם טענו כי "העלבונות הגזעניים והבוטים שלו כלפיהן הן לא יותר ממאמץ להסחה מממשל מושחת ומהמדיניות הלא אנושית שלו". הן המשיכו ותיארו את טראמפ כ"חסר חוק" וגינו את הטיפול שלו בסוגיית המהגרים בגבולות והגירוש. "זאת אג'נדה של לאומנים לבנים", אמרה אילהן עומאר. אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הוסיפה שהיא "לא מופתעת מפעולותיו של הנשיא, בהתחשב בפעולות שהוא נקט נגד מהגרים ובמטרה לפגוע באמריקני הממוצע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"ונדליזם דיפלומטי": הודלפו עוד מדברי שגריר בריטניה נגד טראמפ

העיתונאית שטענה כי נאנסה על ידי טראמפ: "מקבלת איומים על חיי"

בית המשפט קבע: טראמפ לא יוכל לחסום את מבקריו בחשבון הטוויטר

חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ
חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ | צילום: רויטרס

ביום ראשון נשיא ארה"ב כתב בחשבון הטוויטר שלו "כל כך מעניין לראות חברות קונגרס דמוקרטיות 'מתקדמות', שבמקור הגיעו ממדינות שממשלותיהן הן קטסטרופה מוחלטת, אומרות לארה"ב, המעצמה החזקה ביותר בעולם, איך צריך לנהל את הממשלה". עוד המשיך וכתב "למה שהן לא יחזרו למקומות המקולקלים ומלאי הפשע מהם הן באו וינסו לתקן אותם".

גם הפעם טראמפ לא התעלם והגיב בסדרה של ציוצים בטוויטר, בהם כתב: "אם אתן לא מרוצות כאן, אתן יכולות לעזוב. זו בחירה שלכן. מדובר פה בלאהוב את אמריקה. אנשים מסויימים שונאים את המדינה, הם אנטי-ישראל ובעד אל-קאעידה".