בית הנבחרים: דברי טראמפ על המחוקקות הדמוקרטיות ראויים לגינוי

בהצבעה שנערכה בבית התחתון הוכרע כי יש לנזוף בנשיא האמריקני, בשל סדרת ציוצים שבה תקף ארבע חברות קונגרס בנות מיעוטים מהמפלגה הדמוקרטית, והצהיר כי עליהן "לחזור למקומות שמהן באו"

חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ
חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ | צילום: רויטרס

בתום הצבעה שנערכה הלילה (רביעי) בבית הנבחרים של ארצות הברית, הוחלט כי יש לגנות את סדרת הציוצים של הנשיא, דונלד טראמפ, שבה תקף ארבע חברות קונגרס בנות מיעוטים מהמפלגה הדמוקרטית. כל חברי בית הנבחרים הדמוקרטים הצביעו בעד ההחלטה, כמו גם ארבעה נציגים רפובליקנים.

עוד בחדשות 13:

מחוקקות דמוקרטיות לטראמפ: "אג'נדה של לאומנים לבנים"

"ונדליזם דיפלומטי": הודלפו עוד מדברי שגריר בריטניה נגד טראמפ

העיתונאית שטענה כי נאנסה על ידי טראמפ: "מקבלת איומים על חיי"

חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ
חברות קונגרס במסיבת עיתונאים נגד טראמפ | צילום: רויטרס

ארבע חברות הקונגרס - אילהאן עומאר, ראשידה טלאיב, איינה פרסלי ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז, המשתייכות לאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, כינסו אתמול מסיבת עיתונאים, ובה תקפו את התבטאויותיו של הנשיא האמריקני.

הארבע טענו כי "העלבונות הגזעניים והבוטים שלו כלפיהן הן לא יותר ממאמץ להסחה מממשל מושחת ומהמדיניות הלא אנושית שלו". הן המשיכו ותיארו את טראמפ כ"חסר חוק" וגינו את הטיפול שלו בסוגיית המהגרים בגבולות והגירוש. "זאת אג'נדה של לאומנים לבנים", אמרה אילהן עומאר. אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הוסיפה שהיא "לא מופתעת מפעולותיו של הנשיא, בהתחשב בפעולות שהוא נקט נגד מהגרים ובמטרה לפגוע באמריקני הממוצע".


ביום ראשון כתב נשיא ארה"ב בחשבון הטוויטר שלו "כל כך מעניין לראות חברות קונגרס דמוקרטיות 'מתקדמות', שבמקור הגיעו ממדינות שממשלותיהן הן קטסטרופה מוחלטת, אומרות לארה"ב, המעצמה החזקה ביותר בעולם, איך צריך לנהל את הממשלה". עוד המשיך וכתב "למה שהן לא יחזרו למקומות ההרוסים ומלאי הפשע מהם הן באו וינסו לתקן אותם".

עוד כתב טראמפ: "אם אתן לא מרוצות כאן, אתן יכולות לעזוב. זו בחירה שלכן. מדובר פה בלאהוב את אמריקה. אנשים מסויימים שונאים את המדינה, הם אנטי-ישראל ובעד אל-קאעידה".