700 דפים בכתב יד: המסמכים שטראמפ מנסה להסתיר מהקונגרס

לאחר שניסה למנוע את הגישה למסמכים מכהונתו, במסגרת הגשת כתב אישום נחשפו פרטים חדשים על מאמציו של הנשיא לשעבר לערער על תוצאות הבחירות בהן הפסיד בשנת 2020 ומעורבותו במהומות בקפיטול

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה | צילום: רויטרס

לאחר שהגיש תביעה נגד הקונגרס והארכיון הלאומי, נחשפים פרטים חדשים על מאמציו של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, לשנות את תוצאות הבחירות בהן הפסיד בשנת 2020 לג'ו ביידן. המסמכים שנחשפו בבית המשפט הלילה (ראשון) תוך הגשת אישום, חושפים מעל ל-700 דפים בכתב יד עם הערות, טיוטות ויומנים יומיים של יועציו הבכירים הקשורים למהומות בקפיטול ב-6 לינואר השנה.

במהלך המשפט תיארו נציגי הארכיון, תחת שבועה, מה ניסה הנשיא לשעבר לשמור בסוד - מזכרים בכתב יד מראש הלשכה בנושא ה-6 בינואר, רשמי שיחות של הנשיא לשעבר וסגן הנשיא לשעבר מייק פנס ותיעוד הביקורים בבית הלבן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיליון דולר תוך 48 שעות: הכופר שדורשים הפורצים לאתר "אטרף"

גנץ הגיש לממשלה את ההצעה לוועדת חקירה לפרשת הצוללות

בנט בריאיון ל"טיימס" הבריטי: "אנחנו במלחמה קרה עם איראן"

נציגי בית הנבחרים אמרו לבית המשפט הפדרלי כי לטראמפ אין את הזכות לשמור על המסמכים מתקופת כהונתו, תוך הנימוק שעל הוועדה להתחקות אחר ניסיונותיו לערער את תוצאות הבחירות ופעולותיו סביב ה-6 בינואר.

כאמור, כתב האישום הוגש כתגובה לתביעתו של טראמפ נגד הקונגרס והארכיון הלאומי, בה דרש לשמור על חסיונו הנשיאותי ולחסום את גישתם של חוקרי הקונגרס שחקרו את האירועים סביב חילופי השלטון הלא שקטים במדינה, למאות מסמכים מהבית הלבן מתקופת המהומות בגבעת הקפיטול בתחילת השנה.

מוועדת בית הנבחרים נמסר כי "לראשונה מאז מלחמת האזרחים, האומה חוותה מעבר שלטון לא שקט, לוועדה הנבחרת ישנה האחריות להגיע למסקנות שדורשות את המסמכים של הנשיא שכיהן באותה התקופה שעזר להמריץ את התמוטטות תפקיד החוק. קשה לדמיין נושא קריטי יותר לחקירה של הקונגרס".