בנט בריאיון ל"טיימס" הבריטי: "אנחנו במלחמה קרה עם איראן"

לקראת המראתו היום לוועידת האו"ם לענייני אקלים, פירט ראש הממשלה את היעדים הלאומיים של ישראל בנושא, והתייחס גם לאיומים במזרח התיכון: "נעשה כל מה שצריך כדי לנטרל את האיום האיראני"

ראש הממשלה בנט בנאומו באו"ם
ראש הממשלה בנט בנאומו באו"ם | צילום: אבי אוחיון /לע"מ

לקראת המראתו היום (ראשון) לוועידת האו"ם לענייני אקלים בגלאזגו, ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין ל"טיימס" הבריטי, והתייחס גם לאיום הגרעין האיראני. "אנחנו במלחמה קרה עם איראן", אמר בנט בריאיון, "נעשה כל מה שצריך כדי לנטרל את האיום האיראני".

"אין זה סוד שאיראן נמצאת כרגע במצב המתקדם ביותר מבחינת יכולות העשרת אורניום", הוסיף בנט, "ב-30 השנים האחרונות, איראן התמקמה סביבנו כדי להסיח את דעתנו. כדי לפעול נגדם, נשתמש בכל הכוח, החדשנות, הטכנולוגיה והכלכלה שלנו, כדי להגיע לנקודה שבה נימצא כמה צעדים לפניהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נקמת התותחנים: לוחמים נפרדו ממפקד הסוללה בשלטי "ברוך שפטרנו"

קליפ ומימון המונים: נפגעות אייל גולן מגייסות כסף להגשת ערר

בכיר איראני: ישראל וארה"ב אשמות במתקפת הסייבר על תחנות הדלק

בריאיון פירט ראש הממשלה את היעדים הלאומיים של מדינת ישראל בתחום האקלים, בעיקרם: אפס פליטות גזי חממה עד שנת 2050 והפסקה הדרגתית של שימוש בפחם שתחל כבר בשלוש השנים הקרובות. בנט ציין כי בחזונו ישראל יכולה להוביל בפיתוח טכנולוגיות לפתרון משבר האקלים העולמי, וכי הוא רואה בכך דרך שבה ישראל יכולה לקדם את מדיניותה במזרח התיכון.

"קיים פוטנציאל אדיר באזור ליצירת שותפויות בתחום האנרגיה", אמר בנט, והוסיף כי "כדי שהעולם יגיע לאפס פליטות עד 2050, שינוי ההתנהגות שלנו יעשה פחות מחצי מהעבודה. החצי השני יגיע מטכנולוגיה שטרם פותחה, ושם ישראל יכולה להוביל".

בקשר להתמודדותה של ישראל עם נגיף הקורונה, הדגיש רה"מ את העובדה שדחה המלצות להטלת סגר, גם בשיאו של הגל הרביעי, ובמקום זאת התעקש על מתן החיסון השלישי. "הבסנו את זן הדלתא", אמר בנט, "קיטוב פוליטי יוצר שיתוק בפני איומים כמו קורונה. ראינו את זה בארצות הברית ובמדינות אחרות וגם כאן, כאשר תפיסתם של אנשים כלפי חיסונים מושפעת מנטיותיהם הפוליטיות. חיסונים לא אמורים להיות פוליטיים. המדע אינו פוליטי".