בכיר איראני: ישראל וארה"ב אשמות במתקפת הסייבר על תחנות הדלק

ראש ההגנה האזרחית באיראן, גולמרזה ג'אלאי, האשים את האמריקנים והישראלים במתקפה ששיבשה את מכירת הבנזין ברחבי הרפובליקה האיסלאמית, אך אמר כי החקירה הטכנית טרם הושלמה

שלטי החוצות באיראן בעקבות מתקפת הסייבר

ראש ההגנה האזרחית באיראן, גולמרזה ג'אלאי, האשים הלילה (ראשון) גורמי ביון מישראל וארצות הברית במתקפת הסייבר ששיבשה את מכירת הדלק ברחבי הרפובליקה האיסלאמית, אך אמר כי החקירה הטכנית טרם הושלמה.

"אנחנו עדיין לא יכולים לומר מבחינה משפטית", אמר ג'אלאי בריאיון לטלוויזיה הממלכתית, "אבל אני מאמין שזה בוצע על ידי המשטר הציוני, האמריקנים והסוכנים שלהם". הנשיא איברהים ראיסי אמר השבוע כי המתקפה נועדה ליצור "אי סדר" במדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח כפול בקריית מוצקין: חוסל "ראש המאפיה הקווקזית"

בולדווין מגיב למצלמות לראשונה: "זה מקרה של אחד לטריליון"

"רמת איום גבוהה מאוד": ד"ר אלרעי פרייס תאובטח 24 שעות ביממה

כמחצית מ-4,300 תחנות הדלק באיראן חזרו לעבוד וחידשו את מכירת הדלק, אך חלקן נפתחו בהדרגה וניתן להפעילן ידנית בלבד, במחיר יקר יותר. השיבושים השבוע הגיעו לקראת יום השנה השני להפגנות הדמים באיראן שהחלו בעקבות עלייה חדשה במחירי הדלק בנובמבר 2019, שהפכה למחאה פוליטית כאשר מפגנים דרשו מהבכירים בשלטון לפרוש מתפקידם.

בתוך כך, ההאקרים שביצעו את מתקפת הסייבר על מספר אתרים ישראלים והשביתו אותם פרסמו אמש קבצי נתונים נוספים שנגנבו מהגולשים בישראל. מדובר באתרים של חברת "דן", אתר חברת התיירות "פגסוס" ואתר "דוקטור טיקט" (שעשוי להכיל מידע רפואי).

בנוסף פורסם אחוז אחד, לדבריהם, מפרטי המשתמשים באתר "אטרף" המשמש להיכרויות בקהילת הלהט"ב. הנתונים מ"אטרף" כוללים הצלבה בין כתובות מייל של גולשים לבין פרטיהם כפי שהם מופיעים באתר, כך שמי שמכיר את כתובת המייל יכול לזהות במה מדובר.