גנץ הגיש לממשלה את ההצעה לוועדת חקירה לפרשת הצוללות

לאחר ששר המשפטים סער החליט להסכים להקמת הוועדה, שר הביטחון הגיש את ההצעה, שתידון לאחר העברת התקציב. "לא עניין אישי אלא צורך לאומי - נושא שנמצא בלב ליבה של מערכת הביטחון"

זמן צפייה: 01:11

שר הביטחון בני גנץ הגיש היום (ראשון) למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה של משרד הביטחון, בתיאום עם משרד המשפטים, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט, לאחר עבודת מטה, פגישות עם מומחים וסבב מקצועי שנערך בנושא.

"היום, בתום עבודת מטה יסודית, הגשתי למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט", אמר גנץ, "הקמת הוועדה הכרחית למערכת הביטחון ולמדינת ישראל - אם לא נברר את האמת לא נוכח להפיק לקחים לעתיד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נקמת התותחנים: לוחמים נפרדו ממפקד הסוללה בשלטי "ברוך שפטרנו"

קליפ ומימון המונים: נפגעות אייל גולן מגייסות כסף להגשת ערר

בכיר איראני: ישראל וארה"ב אשמות במתקפת הסייבר על תחנות הדלק

"זה לא עניין אישי – אלא צורך לאומי", הוסיף שר הביטחון, "מדובר בנושא שמצוי בלב ליבה של מערכת הביטחון, ומהווה צורך ביטחוני ראשון במעלה על מנת לשמור את אמון האזרחים בה ובמקבלי ההחלטות. אני מודה לשר המשפטים גדעון סער, לייעוץ המשפטי לממשלה ולצוותים המקצועיים במשרד הביטחון, ובטוח שהקמת הוועדה ועבודתה, יתרמו רבות לביטחון ישראל".

ח"כ גלעד קריב (העבודה), יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, בירך על הגשת ההצעה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כפי שמאות אלפי ישראליות וישראלים דרשו בגשרים, בצמתים וברחובות - צריך לחקור את פרשת הצוללות, ואת מעורבות בכירי המערכת הפוליטית והמערכת הביטחון בעניין. יש לתת לשר הביטחון גיבוי מלא".

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, הגיב גם הוא בחשבון הטוויטר שלו: "ישר כוח לשר הביטחון גנץ על קידום ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת רכש הצוללות וכלי השייט. זהו צורך ביטחוני-לאומי מהמעלה הראשונה ועל הממשלה לאשרה בהקדם. זהו גם הזמן להודות לתנועה לאיכות השלטון על פועלה בנושא ולעשרות הבכירים שמסרו תצהירים חשובים מאד שתרמו לכך".

מהתנועה לאיכות השלטון, שהובילה את המאבק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר הפרשה, נמסר בתגובה: "זהו ניצחון ענק לתנועה לאיכות השלטון ולחברה האזרחית בישראל שהובילו מאבק אזרחי חסר תקדים, כדי שפרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה תיחקר".

כזכור, בתחילת החודש אמר שר המשפטים גדעון סער כי החליט להסכים להצעת גנץ להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות. לדבריו, גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט היה שותף להחלטה. כמה חודשים קודם לכן נרשם עימות בין לשכות שני השרים סביב הנושא, כאשר בלשכת שר הביטחון הודיעו כי ההצעה להקמת הוועדה הועברה אל משרד המשפטים, אך בלשכתו של סער ענו בתגובה: "לא התקבלה טיוטת הצעה".

גנץ ניסה לקדם ועדה משרדית בנושא עוד בממשלה הקודמת, אך ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו התנגד. לאחר הקמת הממשלה החדשה חתמו אלפי קצינים בדימוס על עצומה הקוראת להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשה, ביניהם הרמטכ"לים לשעבר אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון ודן חלוץ, וכן 31 אלופים במיל'.