העיתונאית שטענה כי נאנסה על ידי טראמפ: "מקבלת איומים על חיי"

אליזבת ג'ין קרול, שלדבריה הותקפה בשנות ה-90 על ידי הנשיא האמריקני, סיפרה בריאיון ל"גארדיאן" על ההשלכות הקשות של האשמתה. "בפעם הראשונה בחיי - אני ישנה עם אקדח טעון בחדרי"

אליזבת' ג'ין קרול | צילום: טוויטר

אליזבת ג'ין קרול, העיתונאית האמריקנית שטענה כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אנס אותה בשנות התשעים, אמרה בריאיון ל"גארדיאן" כי מאז שחשפה את המקרה - היא נאלצת להתמודד עם איומים יומיומיים על חייה. "בפעם הראשונה בחיי, אני ישנה עם אקדח טעון בחדרי", סיפרה.

קרול הוסיפה שכמות האיומים שקיבלה הייתה כל כך גדולה, עד שהיא נאלצה להפסיק את פעילותה ברשתות החברתיות. "אני לא טיפשה, ידעתי שיהיו למעשה שלי השלכות ושאהיה חשופה לאלימות מילולית באינטרנט, אבל לא ציפיתי לכך בעוצמה כזאת".

בנוסף, סיפרה העיתונאית כי בעקבות החשיפה שלה, נשים רבות כתבו לה והביעו בה תמיכה - ואף שיתפו אותה בסיפורים אישיים שלהן. "תיבת האינבוקס במייל שלי מלאה, אני לא מסוגלת אפילו להתחיל לעבור עליה. הנשים מספרות לי מה עבר עליהן ואומרות שהמקרה שלי עזר להן לקבל אומץ לחשוף זאת - וזה הדבר שאני מודה עליו יותר מכל".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"דחף את איברו לתוכי בכוח": עיתונאית טוענת כי טראמפ אנס אותה

דיווח: פייסבוק תיקנס ב-5 מיליארד דולרים בגין פגיעה בפרטיות

לחץ מצד הפרקליטים וחשש הקורבנות: המרדף המסועף אחר אפשטיין

אליזבת' ג'ין קרול
אליזבת' ג'ין קרול

כזכור, קרול, כותבת טור עצות במגזין האופנה "אל", פרסמה לפני כשלושה שבועות קטע מתוך ספרה שבו טענה כי טראמפ אנס אותה בחדר הלבשה של בית הכלבו המפורסם, "ברגדורף", באמצע שנות התשעים. סיפורה של קרול, האישה ה-16 במספר המאשימה את טראמפ בהתנהגות מינית בלתי הולמת, תקיפה או הטרדה, התפרסם ב"ניו יורק מגזין".

לדבריה, באמצע שנות התשעים הייתה קרול בבית הכלבו "ברגדורף" כשנתקלה בטראמפ - אז איש עסקים מצליח. הוא זיהה אותה ככותבת הטורים המפורסמת וביקש ממנה לעזור לו לקנות הלבשה תחתונה לאישה לא ידועה. קרול, בת 52 בזמנו, נענתה לבקשתו והלכה עכשיו למחלקת ההלבשה התחתונה. משהגיעו לשם, היא טוענת, חילופי הדברים הפכו אלימים.

"ברגע שדלת חדר ההלבשה נסגרה, הוא זינק עלי, דחף אותי כנגד הקיר וגרם לי לחבוט את ראשי בעוצמה כשהוא מניח את פיו על פי. הייתי כה המומה אך דחפתי אותו אחורה והתחלתי לצחוק עליו. הוא אחז בזרועותיי ודחף אותי שוב כנגד הקיר. בעודי מבינה עד כמה הוא גדול, הוא מקבע אותי במקומי עם כתפו, דוחף את ידי מתחת לשמלה שלי ומוריד לי את הגרביונים" תיארה.

אליזבת' ג'ין קרול
אליזבת' ג'ין קרול | צילום: טוויטר

"אני המומה ממה שאני הולכת לכתוב: אני ממשיכה לצחוק. ברגע הבא, כשהוא עדיין לבוש במלתחה עסקית שלמה – חולצה, עניבה, ז'קט חליפה, מעיל – הוא פותח את רוכסן המכנסיים כשהוא דוחף אצבעות סביב איבריי המוצנעים, דוחף את איברו לתוכי – לחצי הדרך או עד הסוף, אני לא בטוחה". קרול ממשיכה ומתארת "מאבק אימתני" לפני שהצליחה בסופו של דבר "לדחוף אותו החוצה" ולהימלט מבית הכלבו.

בתגובה לדברים, אמר הנשיא טראמפ: "מעולם לא פגשתי את האישה הזו. היא מנסה כעת למכור ספר חדש - וזה מעיד על המניע שלה. הספר צריך להימכר תחת קטגוריית 'ספרות בדיונית'". עוד טען טראמפ כי קרול וה-"ניו יורק מגזין" עובדים בשיתוף פעולה עם המפלגה הדמוקרטית, ווהאשים את ההוצאה לאור ב"הפצת פייק ניוז". "בושה לכל מי שממציא סיפורים שקריים על תקיפה במטרה להתפרסם, למכור ספר או לקדם אג'נדה פוליטית", הוסיף.

מיד לאחר התקרית סיפרה קרול לשני חברים על התקיפה. שניהם אימתו בפני ה"ניו יורק מגזין" כי הם זוכרים את האירוע. קרול כתבה כי לא חשפה את הסיפור קודם לכן, משום ש"קבלת איומים במוות, רדיפה עד שאאלץ לעזוב את ביתי, שיזלזלו בי ויכפישו אותי – כמו 15 הנשים האחרות שחשפו איך הגבר הזה חפן, הטריד, הקטין, חילל ותקף אותן – רק כדי לראות אותו מסובב את הסיפור, מכחיש, מאיים ותוקף אותן, לא נשמע כמו משהו כיף".