יהודים בארה"ב נגד טראמפ: "אמירותיו לא ראויות ומסוכנות"

יו"ר הוועד היהודי-אמריקני אמר כי דבריו של טראמפ "לא מקובלים", לאחר שהנשיא העביר ביקורת על יהודים שמצביעים לדמוקרטים. יו"ר הליגה נגד השמצה: "מספיק להשתמש בנו למטרות פוליטיות"

זמן צפייה: 01:15

יו"ר הוועד היהודי-אמריקני (AJC) דייוויד האריס הוציא הלילה (רביעי) הצהרה רשמית מטעם הוועד נגד אמירותיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפיהן "יהודים שמצביעים לדמוקרטים לוקים בחוסר ידע או נאמנות", וציין כי דבריו "לא ראויים, לא מקובלים ואף ממש מסוכנים". גם יו"ר הליגה נגד השמצה תקף את אמירותיו של טראמפ ואמר כי "הגיע הזמן להפסיק להשתמש ביהודים למטרות פוליטיות".

"הוועד היהודי האמריקני מזועזע מהביקורת שהביע טראמפ נגד יהודים שתומכים או מצביעים למועמדים דמוקרטים", כך לשון ההודעה. האריס הוסיף ש"ליהודים אמריקנים, כמו כלל האמריקנים, יש מגוון רחב של דעות פוליטיות והעדפות. ההנחה של חוסר נאמנות או ידע על בסיס העדפת מפלגה - לא ראויה".

לכתבות נוספות בנושא >>

טראמפ: "יהודים שמצביעים לדמוקרטים לוקים בחוסר ידע או נאמנות"

חברות הקונגרס שכניסתן לארץ הוגבלה: "מעשה שאינו הולם בת ברית"

סבתה של חברת הקונגרס: "שאלוהים יהרוס את טראמפ"

כאמור, גם ג'ונתן גרינבלט, יו"ר הליגה נגד השמצה - הארגון היהודי המוביל במאבק באנטישמיות בארה"ב, הגיב לדבריו של טראמפ וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האשמות על חוסר נאמנות של יהודים שימשו אנשים במשך זמן רב כדי לתקוף יהודים. הגיע הזמן להפסיק להשתמש ביהודים למטרות פוליטיות".


הדברים הללו מגיעים לאחר שאמש, הנשיא טראמפ התייחס לסערת חברות הקונגרס האמריקניות, ותקף את יהודי ארצות הברית שביקרו את החלטת ישראל לאסור את כניסתן. "יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית לוקים בחוסר ידע או נאמנות", אמר טראמפ. "ראיתי את טליב בקמפיין. אישה אלימה, רעה, חסרת מעצורים, שונאת את ישראל והעם היהודי ופתאום היא בוכה. לא מאמין לה. לא קונה את זה".

מוקדם יותר השבוע, חברות הקונגרס האמריקניות, רשידה טליב ואילהאן עומר, שבקשת כניסתן לישראל סורבה בשבוע שעבר, תקפו את מדיניות ישראל בשטחים ואת רה"מ נתניהו. במסיבת עיתונאים יוצאת דופן ששודרה בשידור ישיר ב-CNN וברשת "פוקס ניוז", סיפרה טליב בדמעות על חוויותיה הקשות כשביקרה בשטחים הפלסטיניים כצעירה: "אני זוכרת שרעדתי מפחד כשמחסומים צצו בכפר. כל מה שאני יכולה לעשות בשביל סבתי שגרה בשטח פלסטיני כבוש, הוא להביע את קולה".