טראמפ: "יהודים שמצביעים לדמוקרטים לוקים בחוסר ידע או נאמנות"

הנשיא האמריקני התייחס לסערת חברות הקונגרס ותקף את יהודי ארצות הברית שביקרו את החלטת ישראל לאסור את כניסתן. "טליב היא אישה אלימה ורעה ששונאת את ישראל ואת העם היהודי"

זמן צפייה: 02:17

הנשיא טראמפ התייחס אמש (שלישי) לסערת חברות הקונגרס האמריקניות, ותקף את יהודי ארצות הברית שביקרו את החלטת ישראל לאסור את כניסתן. "יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית לוקים בחוסר ידע או נאמנות", אמר טראמפ. "ראיתי את טליב בקמפיין. אישה אלימה, רעה, חסרת מעצורים, שונאת את ישראל והעם היהודי ופתאום היא בוכה. לא מאמין לה. לא קונה את זה".

מוקדם יותר השבוע, חברות הקונגרס האמריקניות, רשידה טליב ואילהאן עומר, שבקשת כניסתן לישראל סורבה בשבוע שעבר, תקפו את מדיניות ישראל בשטחים ואת רה"מ נתניהו. במסיבת עיתונאים יוצאת דופן ששודרה בשידור ישיר ב-CNN וברשת "פוקס ניוז", סיפרה טליב בדמעות על חוויותיה הקשות כשביקרה בשטחים הפלסטיניים כצעירה: "אני זוכרת שרעדתי מפחד כשמחסומים צצו בכפר. כל מה שאני יכולה לעשות בשביל סבתי שגרה בשטח פלסטיני כבוש, הוא להביע את קולה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

חברות הקונגרס שכניסתן לארץ הוגבלה: "מעשה שאינו הולם בת ברית"

סבתה של חברת הקונגרס: "שאלוהים יהרוס את טראמפ"

גלנט על חברות הקונגרס שביקורן בוטל: "רצונן היה ונשאר שלילי"

חברת הקונגרס האמריקנית רשידה טליב
חברת הקונגרס האמריקנית רשידה טליב | צילום: רויטרס

בהמשך, תקפה את ראש הממשלה ואמרה: "נתניהו לומד מטראמפ לצערי. הוא קיבל ממנו הכוונה כשמנע מאיתנו את ההזדמנות הזאת. אנשים המומים שזה קרה לנו, אך יש עוד אמריקנים רבים שלא יכולים לבקר בפלסטין את חבריהם ומשפחותיהם".

בשבוע שעבר, טראמפ הביע הערכה כלפי התנהלות ישראל בעניין דרישתה של חברת הקונגרס רשידה טליב לבקר את סבתה באזור יהודה ושומרון. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו לעג טראמפ לטליב: "כשכתבה מכתב לרשויות בישראל בו התחננה לבקר את סבתה, האישור הוענק לה במהירות, ונדחה באופן מעורר בחילה. זו מלכודת מוחלטת! המרוויחה העיקרית מביטול הביקור היא סבתה של טליב, שלא צריכה לראות אותה עכשיו".

בהמשך תהה הנשיא האמריקני אם "ייתכן שהכול היה מתוכנן מראש". לבסוף, חזר וטען כי ישראל פעלה כראוי. "ישראל נהגה באופן נחמד ומכבד כלפי טליב, כשאישרה לה לבקר את סבתה".

אילהן עומאר וראשידה טאליב
אילהן עומאר וראשידה טאליב | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים פורסם לראשונה בחדשות 13 שטראמפ, הביע בשיחות סגורות עם יועציו חוסר שביעות רצון מהחלטתו של ראש הממשלה נתניהו לאפשר את כניסתן לישראל של שתי חברות קונגרס דמוקרטיות שהביעו תמיכה ב-BDS - טרם מניעת כניסתן. לדברי גורמים המעורים בנושא, טראמפ הצהיר כי הוא סבור שמדובר בטעות, כך לפי מקורות המעורים בנושא. לדבריהם, טראמפ הצהיר כי "אם הן מחרימות את ישראל - ישראל צריכה להחרים אותן".