יריות נשמעו בחגיגות אליפות ה-NBA - המונים נסו בבהלה • תיעוד

אלפים החלו לרוץ לכל עבר לאחר קולות הירי שנשמעו בסמוך לכיכר נייתן פיליפס. באירוע, שככל הנראה לא קשור למצעד, נפצעו ארבעה בני אדם באורח קשה ושלושה חשודים נעצרו

זמן צפייה: 00:29

קולות ירי נשמעו אמש (שני) במהלך מצעד הניצחון של קבוצת הכדורסל הקנדית טורונטו ראפטורס ב-NBA, וגרמו לבהלה ומנוסה המונית.

האירוע, ככל הנראה, לא קשור למצעד. עם זאת, ארבעה בני אדם נפצעו קשה במהלך התקרית, אושפזו בבית החולים ולפי גורמי הרפואה הם אינם בסכנת חיים. כמו כן, המשטרה, שפתחה בחקירה, מסרה כי שלושה בני אדם נעצרו ושני כלי נשק אותרו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

יצאה מבית הספר - ונחטפה: מי רצח את הנערה מאיה זינגר?

באז, וודי - ודמות חדשה ומפתיעה: "צעצוע של סיפור" חוזר

השמיים הם הגבול: נערים מדרום אפריקה בנו מטוס - והמריאו לקהיר

כשני מיליון בני אדם לקחו חלק בחגיגות, ביניהם גם ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו. בסרטונים המגיעים מאזור בו נשמע הירי, סמוך לכיכר נייתן פיליפס – היעד הסופי של המצעד, ניתן לראות אלפי בני אדם רצים כל עוד נפשם בם על מנת לתפוס מחסה או להתרחק מהאזור.

ביום שישי, כאמור, לראשונה בתולדות הכדורסל האמריקני, מגיעה אלופת ה-NBA מחוץ לגבולות ארצות הברית. טורונטו ראפטורס זכתה בתואר עם ניצחון 2:4 בסדרת הגמר על גולדן סטייט, בזכות 110:114 במשחק האחרון שנערך ב"אוראקל ארינה" באוקלנד. הקבוצה שנוסדה רק באמצע שנות ה-90 כחלק מהתרחבות ה-NBA, יחד עם קבוצה נוספת בוונקובר שעזבה את קנדה כעבור כמה שנים, מביאה את התואר אל מעבר לגבול.

"זו הרגשה סוריאליסטית", סיפר קייל לאורי, השחקן הוותיק ביותר בסגל של הראפטורס שאכל לא מעט מרורים בשנים האחרונות. לאורי, שהגיע עם שני ילדיו לאולם, קלע 26 נקודות במשחק המכריע, כמו פסקל סיאקאם."אל תתנו לאף אחד להגיד לכם שאתם לא מסוגלים לעשות משהו מיוחד. הייתה לנו חבורה מיוחדת מאוד", הוסיף. לנארד סיים עם 22 נקודות, והגיבור של הראפטורס ברבע הרביעי היה שחקן הספסל פרד ואן וליט, שאפילו לא נבחר בדראפט - אך קלע 12 נקודות ענקיות, וסיים עם שיא פלייאוף אישי של 22. "זו חוויה אדירה עבורי, ללמוד מכולם כאן. בכל משחק בפלייאוף המשכתי ללמוד ולהשתפר. זה נהדר לקמרון, ולאפריקה בכלל", הוסיף סיאקאם.