השמיים הם הגבול: נערים מדרום אפריקה בנו מטוס - והמריאו לקהיר

20 בני נוער הרכיבו את כלי התעופה במשך שלושה שבועות. יוזמת הרעיון, מייגן וורנר בת ה-17, קיבלה רישיון טיס עבור המסע שאורכו כחודש וחצי. "אנשים היו המומים בהתחלה"

זמן צפייה: 06:28

מטוס שנבנה על ידי בני נוער מדרום אפריקה יצא לטיסה מקייפטאון לקהיר, וערך עצירה ראשונה מוצלחת בנמיביה. למטוס ייקחו שישה שבועות לעבור את 12 אלף הקילומטרים למצרים.

המטוס בן ארבעת המושבים מסוג "sling 4", הורכב על ידי צוות של 20 בני נוער במשך שלושה שבועות, באמצעות ערכה שרכשו ממפעל מטוסים במדינה. "מטרת היוזמה היא להראות לאפריקה שהכול אפשרי, אם רק מתחייבים למשימה", אמרה הטייסת ויזמת הפרויקט, מייגן וורנר בת ה-17. חברה אחרת בצוות,  אנגס קימוגטסווה סימלה בת ה-15 סיפרה כי "בהתחלה, אנשים מהקהילה שלי היו המומים – הם לא האמינו כשאמרתי להם שעזרתי בבניית מטוס", והוסיפה -  "עכשיו הם מאוד גאים בי".

וורנר בת ה-17 כאמור יזמה את הרעיון, ואליה הצטרפו 19 בני נוער נוספים, שנבחרו מתוך יותר מאלף מועמדים. היא הייתה אחד משישה בצוות שקיבלו רישיון טייס, והם יאחזו בהגה בתורות במטוס שלהם, שמעוטר במפות של אפריקה משניו צידיו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תוך שעות: נמכרו 40 אלף כרטיסים להופעה של עומר אדם

בהלה בניו יורק: אדם נהרג בהתרסקות מסוק על גג בניין

לא מטוס או ציפור: המונית המעופפת הראשונה תושק בשנה הבאה

בני נוער דרום אפריקניים בנו מטוס
בני נוער דרום אפריקניים בנו מטוס | צילום: BBC

"רישיון טייס זה מקביל לתואר שלם – לעשות את זה בזמן שאני צריכה ללמוד לבחינות לא היה קל", אמרה וורנר. אביה, דז וורנר, טייס במקצועו, אמר כי בדרך כלל יידרשו 3,000 שעות כדי להרכיב מטוס מסוג זה.

העצירה הראשונה של הצוות הייתה בחוף הדרומי של נמיביה. טווח הטיסה של המטוס הוא שש וחצי שעות, והתחנות הבאות בדרך לקהיר הן זימבבואה, מלאווי, טזניה, קניה, אתיופיה ואריתאריה. בדרך חזרה הביתה, הם יטוסו במסלול מעט שונה, שיכלול עצירות באוגנדה, רואנדה, זמביה ובוטסאוונה.

צוות תמיכה, בו טייסים מקצועיים, ילווה את הטייסים הצעירים במסע. הצעירים מתכננים לקיים שיחות ופגישות עם בני נוער אחרים במהלך המסע. "זה פשוט אדיר כמה השראה אחרים קיבלו ממה שעשינו", אמרה מייגן, "זה עושה לי צמרמורות".