עברה כל גבול: טורונטו ראפטורס אלופת ה-NBA בפעם הראשונה

לראשונה בתולדות ליגת הכדורסל הטובה בעולם, האלופה מגיעה מחוץ לגבולות ארה"ב. הראפטורס השלימו סדרת גמר משוגעת עם ניצחון חוץ על גולדן סטייט 110:114, ו-2:4 בסדרה כולה. לנארד זכה ב-MVP

זמן צפייה: 00:14

לראשונה בתולדות הכדורסל האמריקני, מגיעה אלופת ה-NBA מחוץ לגבולות ארצות הברית. טורונטו ראפטורס זכתה הלילה (שישי) בתואר עם ניצחון 2:4 בסדרת הגמר על גולדן סטייט, בזכות 110:114 במשחק האחרון שנערך ב"אוראקל ארינה" באוקלנד. הקבוצה שנוסדה רק באמצע שנות ה-90 כחלק מהתרחבות ה-NBA, יחד עם קבוצה נוספת בוונקובר שעזבה את קנדה כעבור כמה שנים, מביאה את התואר אל מעבר לגבול.

הווריורס לא הסכימו להיפרד בקלות מתואר האלופה, בו החזיקו בשנתיים האחרונות ובשלוש מארבע השנים הקודמות. אחרי שעלו כבר ללא קווין דוראנט שסיים את העונה עם קרע באכילס, הם נלחמו מול הראפטורס לכל אורך המשחק, אפילו לאחר שאיבדו את קליי תומפסון, הקלע המצטיין שלהם עם 30 נקודות, לפציעה בברך ברבע השלישי. תומפסון עזב את האולם על קביים, אבל חבריו, בעיקר אנדרה איגודאלה (22 נקודות) ודריימונד גרין (11 נק', 18 ריב', 12 אסיסטים), סירבו לתת לטורונטו לברוח, ואיבוד כדור של האורחים נתן לווריורס 9.6 שניות למהלך מנצח בפיגור 111-110. רק שאז, סטף קארי - במשחק חלש של 6 מ-17 מהשדה - החטיא שלשה, והראפטורס סגרו עניין מהעונשין.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ על הירי לשדרות: "יש לשים את בכירי חמאס על הכוונת"

סוף עצוב: נקבע מותו של הילד שטבע בבריכה בראש פינה

בפעם ה-53 בתולדותיה: מכבי ת"א זכתה באליפות המדינה בכדורסל

טורונטו מניפה את גביע האליפות ב-NBA
טורונטו מניפה את גביע האליפות ב-NBA | צילום: רויטרס

בסיומה של סדרה משוגעת ומלאת מהפכים, שכללה לראשונה בתולדות סדרות הגמר 5 ניצחונות חוץ רצופים, זכה קוואי לנארד מהראפטורס בתואר ה-MVP של הגמר. "החברים לקבוצה עשו עבודה נהדרת, קיבלו אותי כאן בזרועות פתוחות, ההנהלה אמרה שפשוט אבוא ואשחק כדורסל", סיפר הכוכב שהגיע ביולי האחרון בטרייד מסן אנטוניו ספרס, וששאלת הישארותו או עזיבתו בקיץ עדיין פתוחה. "ניסיתי לא להרגיש טוב מדי או רע מדי, ובסוף זה עבד".

לנארד הצטרף לקארים עבדול ג'באר ולברון ג'יימס כשחקן היחיד שזוכה בתואר MVP של הגמר בשתי קבוצות שונות. "בקיץ האחרון עברתי הרבה דברים. המערכת כאן תמכה בצורה נהדרת, עבדתי קשה, והחלטתי למקד את המחשבות בתואר הזה. הקבוצה רצתה בדיוק את אותם הדברים - להביא לכאן את הגביע. בשביל זה אני כאן, ואני שמח שהעבודה הקשה שלי השתלמה".

"זו הרגשה סוריאליסטית", סיפר קייל לאורי, השחקן הוותיק ביותר בסגל של הראפטורס שאכל לא מעט מרורים בשנים האחרונות. לאורי, שהגיע עם שני ילדיו לאולם, קלע 26 נקודות במשחק המכריע, כמו פסקל סיאקאם."אל תתנו לאף אחד להגיד לכם שאתם לא מסוגלים לעשות משהו מיוחד. הייתה לנו חבורה מיוחדת מאוד", הוסיף. לנארד סיים עם 22 נקודות, והגיבור של הראפטורס ברבע הרביעי היה שחקן הספסל פרד ואן וליט, שאפילו לא נבחר בדראפט - אך קלע 12 נקודות ענקיות, וסיים עם שיא פלייאוף אישי של 22. "זו חוויה אדירה עבורי, ללמוד מכולם כאן. בכל משחק בפלייאוף המשכתי ללמוד ולהשתפר. זה נהדר לקמרון, ולאפריקה בכלל", הוסיף סיאקאם.

קאווי לנארד, לאחר שהוביל את טורונטו לאליפות ה-NBA
קאווי לנארד, לאחר שהוביל את טורונטו לאליפות ה-NBA | צילום: רויטרס