חצה את האוקיינוס השקט באמצעות סירת משוטים - ושבר שיא עולמי

אנתוניו דה לה רוזה, אתלט ספרדי בן 42, יצא למסע שנמשך 76 ימים מסן פרנסיסקו להוואי. הוא תיאר את התקופה כ"מסע של בדידות וסיפוק עצמי" והסביר שמטרתו לקדם מודעות לזיהום הימי • צפו בתיעוד

אנטוניו דה לה רוזה, שבר שיא בשייט פדאלים מסן פרנסיסקו להונולולו
אנטוניו דה לה רוזה, שבר שיא בשייט פדאלים מסן פרנסיסקו להונולולו | צילום: SFGATE

אנטוניו דה לה רוזה, אתלט ספרדי בן 42, שבר שיא עולם, כשהפך לאדם הראשון שחצה את האוקיינוס השקט באמצעות סירת משוטים. דה לה רוזה שט לבדו כ-4,600 ק"מ מסן פרנסיסקו להונלולו, בירת הוואי, בסירה הנקראת "מגן האוקיינוס". המסע של דה לה רוזה נמשך 76 ימים, חמש שעות ו-22 דקות. את מסעו תיאר הספרדי בתור "מסע של בדידות וסיפוק עצמי" ומטרתו הייתה לעורר מודעות לזיהום האוקיינוס הנגרם על ידי בני האדם.

על סירתו של דה לה רוזה, שהחל את מסעו בסן פרנסיסקו בארבעה ביוני, נכתב "הצילו את האוקיינוס" ו"בלי פלסטיק, בלי רשתות, מחזור". על פי תיאורו, במהלך המסע נתקל האתלט בלוויתנים ובחיות ים אחרות, אותם תיאר כ"מדהימים" בסרטון שהועלה לרשת ותיעד את מסעו.

כתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר הביקורת בעולם: בולסונארו פועל לכיבוי השריפות באמזונס

"טראמפ הציע לעצור את התקדמות ההוריקנים באמצעות נשק גרעיני"

"לא ינצחו אותנו": התושבים בשטחים שלא חוששים לרחוץ במעיינות

תיעוד המסע של דה לה רוזה באוקיינוס השקט:

חלקה הקדמי של הסירה שימשנ כמקום מגורים, שבו ישן דה לה רוזה. בעוד החלק האחורי שימש כמחסן שבו נשמרה אספקה וציוד הכרחי. הספרדי סיפר כי שלוש פעמים במהלך מסעו היה צריך לנקות ספחת שהצטברה על כלי השיט שלו.

לפי דה לה רוזה, יומו האחרון של מסעו היה הקשה ביותר. "24 השעות האחרונות היו מלאות בדאגה וחוסר ודאות", כך סיפר בפוסט בפייסבוק שגולל את סיפורו. בעודו ניווט בין האיים מולוקאי ואואהו, תקפה את כלי השיט שלו רוח חזקה שסחפה אותו באופן מסוכן לחוף סלעי. הספרדי סיפר כי ישן מעט שעות באותו לילה בניסיון להשאיר את סירתו במסלול.

אנטוניו דה לה רוזה, שבר שיא בשייט פדאלים מסן פרנסיסקו להונולולו
אנטוניו דה לה רוזה, שבר שיא בשייט פדאלים מסן פרנסיסקו להונולולו | צילום: SFGATE