"טראמפ הציע לעצור את התקדמות ההוריקנים באמצעות נשק גרעיני"

לפי דיווח ב"אקסיוס", הנשיא האמריקני העלה באוזני בכירים בממשלו את האפשרות למנוע מהסופה להכות בארה"ב באמצעות הנשק הקטלני. בבית הלבן סירבו להתייחס, אך טראמפ כתב בטוויטר: "פייק ניוז"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ | צילום: Shutterstock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציע כמה פעמים לבכירים במשרד לביטחון המולדת ובמועצה לביטחון לאומי לעצור סופות הוריקן בעזרת פצצות גרעיניות על מנת למנוע מהן לפגוע בארצות הברית - כך דווח הבוקר (שני) באתר החדשות "אקסיוס". הדיווח מתבסס על גורמים שנחשפו למזכרים שתיעדו את אמירותיו של הנשיא האמריקני במהלך תדרוכים. טראמפ הכחיש את הדיווח בחשבון הטוויטר: "מעולם לא אמרתי את זה - מדובר בפייק ניוז".

לפי הדיווח, במהלך אחד מהתדרוכים שקיבל בנושא, שאל טראמפ את הנוכחים בחדר: "למה שלא נפציץ אותם (סופות ההוריקן) בפצצה גרעינית? הם מתחילים להיווצר בחופי אפריקה, נשגר פצצה בתוך עין ההוריקן בעוד הוא נע על האוקיינוס האטלנטי ונפריע להתקדמותו. למה שלא נעשה את זה?"

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אקלים, כלכלה – וטראמפ: ועידת ה"ג'י 7" נפתחה בצרפת

לאחר הביקורת בעולם: בולסונארו פועל לכיבוי השריפות באמזונס

טראמפ: "ייתכן שנציג את תוכנית השלום לפני הבחירות בישראל"

הסופה "אלברטו
הסופה "אלברטו | צילום: רויטרס

על פי הדיווח, כשאחד הגורמים שהיו בחדר נשאל כיצד הגיב הבכיר שהעביר לנשיא את התדרוך, ענה הגורם שהבכיר הבטיח לנשיא "לבדוק את העניין". לפי הגורם, המתדרך נשאר המום מהשאלה התמוהה ולאחר שהפגישה הסתיימה הנוכחים בחדר התקשו להבין כיצד עליהם להמשיך מנקודה זו.

עוד עולה מהדיווח כי הפעם הראשונה שבה טראמפ העלה את הרעיון הייתה ב-2017, כשבמהלך שיחה עם בכיר בממשל שאל הנשיא אם ניתן להפציץ סופות הוריקן על מנת למנוע מהם לפגוע באדמת ארצות הברית. עם זאת, הגורם שנחשף לתזכיר השיחה אמר ל"אקסיוס" כי המילה "גרעין" לא הופיעה שם.

צילום של הוריקן פלורנס מתחנת החלל
צילום של הוריקן פלורנס מתחנת החלל | צילום: טוויטר - @astro_ricky

מהבית הלבן נמסר בתגובה לדיווח כי "איננו מתייחסים לשיחות פרטיות שהנשיא קיים עם צוות הביטחון הלאומי של הממשל". בכיר נוסף בממשל האמריקני שדיבר עם "אקסיוס" דווקא הגן על אמירות הנשיא וטען כי "כוונותיו אינן רעות" וכי "חשוב שיש נשיא שמתעקש לשאול את השאלות הקשות".

בתוך כך, מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית השוכן במיאמי, מסר היום כי "הסופה הטרופית 'דוריאן' עלולה להתגבר ולהפוך להוריקן, בעוד היא צפויה לעבור מחר דרך האיים האטילים הקטנים המצויים בים הקריבי". עם זאת, שירות המטאורולוגיה הלאומי של ארצות הברית הודיע אתמול כי "עוד מוקדם לשער אם הסופה תכה בחופה של מדינת פלורידה".