הבריונים של טראמפ: אלה פעילי הימין הקיצוני שפרצו לקונגרס

ניק פונטס, מכחיש שואה שצילם סרטון ממשרדה של יו"ר בית הנבחרים, וג'ייק אנג'לי, שסבור שהדמוקרטים ובית חב"ד חברים ברשת פדופיליה • אלה הקיצוניים שנשמעו לנשיא והסתערו על בניין הקפיטול

זמן צפייה: 05:22

אמש (רביעי) בגבעת הקפיטול השתוללה ההסתה, הפילוג והשיסוי - כלים בהם השתמש הנשיא דונלד טראמפ במשך ארבע שנות כהונתו. בניסיון הפיכה בשידור חי, פעילי ימין קיצוני, לאומנים וניאו נאצים הראו שוב שהם מהווים את הבייס האמיתי של טראמפ.

בין היתר, במהומות בוושינגטון בלטו לובשי החולצות השחורות עם הכיתוב "מחנה אושוויץ" ומתחת הנוסח באנגלית לכתובת: "העבודה משחררת". לא די בכך, מארי מילר, חברת קונגרס רפובליקנית מאילינוי, ציטטה את הרייך השלישי כשאמרה: "היטלר צדק בדבר אחד, הוא אמר, 'מי שיש לו את הנוער, יש לו את העתיד". תומכי טראמפ אחרים צולמו עם סימנים של האס-אס, או הצטלמו מצדיעים במועל יד. אחרים צולמו עם חולצות שחורות ועליהן הנשר הנאצי וראשי התיבות שישה מיליון זה לא מספיק, בהתייחס לששת מיליוני הקורבנות היהודים בשואה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משלוח חיסונים גדול צפוי בשבוע הבא; מיד: הצהרת נתניהו

המהומות בוושינגטון: פייסבוק חסמה את טראמפ עד להודעה חדשה

נתניהו נענה לבקשת גנץ: עובדי ההוראה יתועדפו בקבלת החיסונים

פעיל ימין קיצוני אמריקני שלובש חולצה עם הכיתוב ''מחנה אושוויץ''
פעיל ימין קיצוני אמריקני שלובש חולצה עם הכיתוב ''מחנה אושוויץ''

ניק פונטס, מכחיש שואה אמריקני, התיישב אתמול על כיסאה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, מספר 3 בממשל האמריקני אחרי הנשיא וסגנו, שידר בשידור חי בפייסבוק את "תמונת הניצחון" של כיבוש בניין הקפיטול. "אמריקה קודם, לעזעזל הגלובליסטים", אמר פונטס. פעיל נוסף שקיבל תשומת לב רבה אתמול היה הפעיל הקיצוני ג'ייק אנג'לי, שחבש כובע עם קרניים ואיפר את פניו וידוע בתור מי שמקדם את תיאוריית הקונספירציה "קיו-אנון" לפיה טראמפ נלחם ברשת פדופילים שבה חברים אובמה, הילרי קלינטון ובית חב"ד.

אלו הם פעילי הימין הקיצוני בארה"ב שמתגעגעים לימי הקונפדרציה, לפני הניצחון של הצפון הליברלי במלחמת האזרחים, ולימי העבדות. כמו כן, הם מעריצים כלי נשק, את היטלר והנאצים. מתיאוריות הקונספירציה והפדופילים, המרחק לאנטישמיות ולאנטי ציונות הוא קצר. אתמול בלילה, אמריקה הגזענית, האלימה והשונאת, ניסתה לבצע ניסיון הפיכה במקדש הדמוקרטיה, מה שהראה שהדרך להחלמה ולפיוס עוד רחוקה מאוד עבור הרפובליקה האמריקנית, גם לאחר שיסתיים עידן טראמפ.