נתניהו: נוכל לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מארס

ברקע המחסור והקפאת מבצע החיסון, רה"מ הודיע בהצהרה כי רכבת אווירית תביא לישראל כמות משמעותית של מנות חיסוני פייזר בימים הקרובים. המשלוח הראשון - בתחילת השבוע הבא

זמן צפייה: 04:26

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי) כי ישראל צפויה לקבל בשבוע הבא משלוח עם כמות משמעותית של מנות חיסון מענקית התרופות פייזר. לדברי נתניהו, "נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה - ההסכם מאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף חודש מארס ואולי אף לפני כן".

עוד אמר נתניהו כי משלוחי החיסונים יגיעו לארץ ברכבת אווירית, כאשר הראשון בהם יהיה כבר ביום ראשון. "ישראל תהווה מדינת מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה, לכן הקדמנו את הגעת החיסונים ואת מספרם", הסביר ראש הממשלה. "הניצחון במרחק נגיעה, לשם כך דרוש מאמץ אחרון של כולם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף כי "כ-70% מהאוכלוסייה בסיכון כבר קיבלו את החיסון הראשון. הבשורה על הגעה של עוד מאות אלפי חיסונים נותנת לנו זריקת עידוד ותקווה. במוצאי שבת נתחיל לתת את המנה השנייה. בשבוע הבא נחזור לקבוע את התורים החדשים לאוכלוסיות נוספות בתעדוף, ולא רק לבני 60 ומעלה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

משמעות הגעת משלוח זה היא שקופות החולים ככל הנראה יקדימו תורים למתחסנים חדשים, ומבצע החיסונים לא יוקפא, אלא יימשך. מעבר לכך, במשרד הבריאות ידונו בתעדוף צוותי הוראה, כאשר שר הבריאות יולי אדלשטיין בעד.

מוקדם יותר היום נענה נתניהו לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים. כעת, מורים וגננות יהיו יכולים להתחסן נגד קורונה לצד האוכלוסיות שתועדפו לכך קודם לכן. גורמים במשרד הבריאות מסרו לחדשות 13: "החיסונים עומדים להסתיים, כך שלא ברור מה משמעות הסיכום".

בתוך כך, מבצע החיסונים יימשך גם במהלך הסגר במטרה לצמצם את הפערים. עם זאת, מנתוני משרד הבריאות עולה כי 36% ממנות החיסון ניתנו לבני פחות מ-60, וזאת בניגוד למטרה המקורית של המבצע לחסן את אוכלוסיות הסיכון בלבד. עוד עולה מהנתונים כי 40% מבני ה-80 ומעלה בישראל, כלומר ארבעה מכל עשרה קשישים - אינם מחוסנים.

אישה מתחסנת לקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מגן דוד אדום הודיע כי סיים את סבב החיסון הראשון לגיל השלישי בכל בתי האבות והדיור המוגן בישראל. בכך הפכה ישראל למדינה הראשונה בעולם שחיסנה בשלב הראשון את כלל מערכי הדיור המוגן בשטחה. בשבוע הבא יחל סבב החיסונים השני, אותו יקבלו הדיירים והעובדים ברחבי הארץ.

מוקדם יותר השבוע עיריית תל אביב קראה לעובדי ההוראה להתחסן בבית החולים איכילוב בניגוד למתווה התעדוף. בעקבות, מהלך זה נמסר מטעמו של שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הוא "רואה בחומרה את הדיווחים על מתן חיסונים בתל אביב למי שלא בקבוצות התעדוף. השר הנחה את מנכ"ל משרדו פרופסור חזי לוי לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיב להודעת אדלשטיין ומסר: "מרגע שהתברר שיש אלפי חיסונים שייזרקו לפח, התקבלה החלטה נכונה לתת חיסונים גם לצוותי ההוראה שנמצאים בחזית. ישר כוח לגמזו מנהל איכילוב. אדלשטיין, פוליטיקה קטנה זה לא אנחנו - ניהול ענייני זה אנחנו".