נתניהו נענה לבקשת גנץ: עובדי ההוראה יתועדפו בקבלת החיסונים

רה"מ ושר הביטחון סיכמו כי מעתה מורים וגננות יתחסנו יחד עם אוכלוסיות אחרות שתועדפו לכך קודם לכן. גורמים במשרד הבריאות: החיסונים עומדים להסתיים, כך שלא ברור מה משמעות הסיכום

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה היום (חמישי) לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים. כעת, מורים וגננות יהיו יכולים להתחסן נגד קורונה לצד האוכלוסיות שתועדפו לכך קודם לכן. גורמים במשרד הבריאות מסרו לחדשות 13: "החיסונים עומדים להסתיים, כך שלא ברור מה משמעות הסיכום".

לאחר ההודעה, מהסתדרות המורים נמסר כי "השביתה המתוכננת ליום שלישי תתקיים עד שיחוסנו כל עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שחפצים בכך, באופן מיידי. בשלב השני יש לנצל את משך הסגר ולחסן את יתר עובדי ההוראה. כל עוד עובדי ההוראה לא מחוסנים בפועל, סכסוך העבודה נשאר בתוקף. כשכל עובדי ההוראה יחוסנו נברך על הביצוע ולא על ההחלטה. הלמידה מרחוק ממשיכה כרגיל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרב קנייבסקי הנחה לסגור את תלמודי התורה "לכמה ימים"

האם מותר ללכת לים – ומה לגבי חו"ל? כל התשובות על הידוק הסגר

מהצפון ועד הדרום: מפת המחסומים לאכיפת הסגר הכללי

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

;

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר לאחר ההחלטה כי הוא "מברך את ראש הממשלה ואת שר הביטחון שהחליטו לתעדף חיסון של עובדי ההוראה. חיסונם יבטיח חזרה מלאה לשגרה של מערכת החינוך כאשר נצא מהסגר. פתיחת מערכת החינוך בראש ובראשה הכרחית לשמירה על הכלכלה. חייבים להבטיח שהסגר הזה יהיה הסגר האחרון".

בתוך כך, מגן דוד אדום הודיע כי סיים את סבב החיסון הראשון לגיל השלישי בכל בתי האבות והדיור המוגן בישראל. בכך הפכה ישראל למדינה הראשונה בעולם שחיסנה בשלב הראשון את כלל מערכי הדיור המוגן בשטחה. בשבוע הבא יחל סבב החיסונים השני, אותו יקבלו הדיירים והעובדים ברחבי הארץ.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: דוברות מד''א

מוקדם יותר השבוע עיריית תל אביב קראה לעובדי ההוראה להתחסן בבית החולים איכילוב בניגוד למתווה התעדוף. בעקבות, מהלך זה נמסר מטעמו של שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הוא "רואה בחומרה את הדיווחים על מתן חיסונים בתל אביב למי שלא בקבוצות התעדוף. השר הנחה את מנכ"ל משרדו פרופסור חזי לוי לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיב להודעת אדלשטיין ומסר: "מרגע שהתברר שיש אלפי חיסונים שייזרקו לפח, התקבלה החלטה נכונה לתת חיסונים גם לצוותי ההוראה שנמצאים בחזית. ישר כוח לגמזו מנהל איכילוב. אדלשטיין, פוליטיקה קטנה זה לא אנחנו - ניהול ענייני זה אנחנו".

לאחר מכן, ברקע ההחלטה על סגר מלא והחלטת הממשלה להשאיר את מערכת החינוך המיוחד פתוחה פנה גנץ לנתניהו ואדלשטיין בדרישה להקצות מיידית חיסונים לצוותי החינוך. לדבריו, "צוותי החינוך המיוחד פועלים גם בזמן הסגר, ומבצעים מלאכה חשובה, מאתגרת וחיונית מאין כמוה. כמדינה, אסור לנו להפקיר אותם - זהו צורך ראשון במעלה לחסן אותם".