יו"ר בית הנבחרים האמריקני נגד התובע הכללי: "שיקר לקונגרס"

ננסי פלוסי תקפה את ויליאם בר ברקע חשיפת דוח מולר על המעורבות הרוסית בבחירות, וטענה כי לא אמר אמת בעדותו בפני הקונגרס. "אם מישהו אחר היה נוהג כך, זה היה נחשב פשע. איש אינו מעל החוק"

זמן צפייה: 02:02

יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, תקפה הלילה (שישי) בחריפות את התובע הכללי ויליאם בר וטענה כי שיקר לקונגרס בנוגע לדוח מולר על המעורבות הרוסית בבחירות, וכי מדובר ב"פשע".

"אם מישהו אחר היה עושה דבר כזה, זה היה נחשב פשע", טענה פלוסי. "אף אחד אינו מעל החוק, לא נשיא ארצות הברית ולא התובע הכללי". אולם, יו"ר בית הנבחרים סירבה לענות ישירות לשאלת עיתונאים אם לדעתה מדובר בעבירה המצריכה עונש מאסר.

לעוד כתבות בנושא:

לאחר פרסום ממצאי חקירת הנשיא: סגן התובע הכללי האמריקני התפטר

התובע הכללי האמריקני: טראמפ לא קשור למעורבות הרוסית בבחירות

דוח מולר: קומי פוטר כיוון שסירב להודיע שטראמפ אינו תחת חקירה

התובע המיוחד רוברט מולר
התובע המיוחד רוברט מולר | צילום: רויטרס

מחלקת המשפטים בקונגרס דחתה את הביקורת של פלוסי דקות לאחר שנמתחה. "ההתקפה חסרת הבסיס על התובע הכללי היא פזיזה, חסרת אחריות ושקרית", מסרה דוברת המחלקה קרי קופק.

אתמול, נעדר בר מהדיון בקונגרס אודות דוח מולר, לאחר שביום רביעי הופיע בפניו. כזכור, רבים במפלגה הדמוקרטית מתחו ביקורת חריפה על בר וקראו לו להתפטר בעקבות מכתב שפרסם התובע המיוחד רוברט מולר ובו הביע את חששו אודות האופן שבו בחר התובע הכללי להציג את הדוח שכתב מולר.

הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע התפטר מתפקידו סגן התובע הכללי האמריקני, רוד רוזנשטיין. במכתב ששיגר לנשיא טראמפ הודיע כי יעזוב את משרד המשפטים ב-11 במאי. "נמשיך לאכוף את החוק ללא פחד ובלי יחס מיוחד למקורבים", כתב. "ראיות מהימנות אינן שאלה של עמדה פוליטית, והאמת לא מושפעת מסקרי דעת קהל".

ב-2017, לאחר פיטורו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי, טען הנשיא טראמפ כי רוזנשטיין המליץ על המהלך. רוזנשטיין הכחיש כי המליץ לפטר את ראש ה-FBI, ובתגובה מינה את החוקר המיוחד רוברט מולר, שבדק אם מתקיים קשר אסור בין טראמפ לרוסיה, וכן בחן אם הנשיא שיבש הליכי חקירה.

כזכור, לפני כשלושה שבועות פרסם החוקר המיוחד רוברט מולר את הדוח המצונזר, בנוגע לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016. מממצאי הדוח עולה כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פיטר את ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, לאחר שזה סירב להצהיר שטראמפ אינו נמצא תחת חקירה. אך מהמסקנות עלה כי הראיה הזו כשלעצמה אינה מוכיחה שיבוש הליכי משפט. מולר ציין בדוח, כי לקונגרס יש את היכולת לקבוע אם טראמפ אכן שיבש הליכים.