לאחר שספג מפלה: מייקל בלומברג פרש מהמרוץ לנשיאות ארה"ב

המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית הודיע כי יסיר את מועמדותו בפריימריז ויעביר את תמיכתו לג'ו ביידן. זאת לאחר שהוציא יותר מחצי מיליארד על קמפיין הבחירות, ולא רשם הישגים משמעותיים במהלכו

זמן צפייה: 01:36

המיליארדר מייקל בלומברג הודיע היום (רביעי) על הסרת מועמדותו לראשות המפלגה הדמוקרטית, לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר 2020. זאת, לאחר שספג תבוסה קשה ב"סופר טיוזדיי" הלילה.

"לפני שלושה חודשים נכנסתי למרוץ על מנת להביס את טראמפ, והיום אני עוזב את המרוץ מאותה סיבה - להביס את טראמפ", כתב בלומברג - שהוציא כמעט חצי מיליארד דולרים על הקמפיין, בחשבון הטוויטר שלו. "תמיד האמנתי שבשביל לנצח אותו צריכים לעמוד מאחורי המועמד עם הסיכוי הטוב ביותר לעשות זאת, ואחרי אתמול - ברור שהמועמד הוא ג'ו ביידן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל הידבקות התלמיד: כל 1,150 תלמידי בי"ס בשפלה ייכנסו לבידוד

בצל קידום חוק שימנע ממנו הרכבת ממשלה: רה"מ כינס את ראשי הגוש

"המסיבה הכי טובה בעיר": עידן רייכל מתכונן לאירוויזיון

הנשיא טראמפ הגיב בחשבון הטוויטר שלו לצעד של בלומברג, וכתב כי "כבר מזמן הייתי יכול לומר לו שאין לו את מה שדרוש - והוא היה חוסף לעצמו מיליארד דולר. עכשיו הוא ישפוך כסף למסע הפרסום של 'ג'ו הישנוני' - אבל זה לא יעבוד".

בתוך כך, לפני זמן קצר נודע כי הסנאטורית אליזבת וורן שוקלת את המשך דרכה גם כן, וההערכה היא כי וורן תפרוש בקרוב - זאת בשל הלחץ הגובר מצד החוגים הפרוגרסיביים, שדוחקים לאפשר לברני סנדרס להתחזק.

כאמור, הבחירות המקדימות לראשות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב הגיעו הלילה לשיאן בהצבעות ה-"Super Tuesday", יום שלישי הגדול, שבו 14 מדינות בארה"ב (וטריטוריה מרוחקת אחת) הצביעו עבור מועמד המפלגה לנשיאות 2020. מדינות אלה מעניקות למועמדים הנבחרים 1,357 צירים מתוך 1,991 הצירים להם נדרש מועמד כלשהו כדי לזכות בתפקיד הנכסף.

ג'ו ביידן, טולסי גבארד, ברני סנדרס, אליזבת וורן ומייקל בלומברג
ג'ו ביידן, טולסי גבארד, ברני סנדרס, אליזבת וורן ומייקל בלומברג | צילום: רויטרס

ג'ו ביידן, נציג המתונים, ניצח בטקסס, ווירג'יניה, בקרוליינה הצפונית, באלבמה, באוקלהומה, בטנסי ובארקנסו, ותפס את ההובלה על אף שכבר "הוספד" בידי מתחריו. ברני סנדרס הפרוגרסיבי ניצח בוורמונט, המדינה שבה הוא מכהן כסנאטור, בקולורדו, ביוטה ובקליפורניה. סנדרס נשא דברים ואמר כי "אני מבטיח לכם שבסופו של דבר נזכה במועמדות - ונביס את טראמפ". מייק בלומברג ניצח בטריטוריית סמואה האמריקנית אך התקשה להתרומם במדינות האחרות.