בשל הידבקות התלמיד: כל 1,150 תלמידי בי"ס בשפלה ייכנסו לבידוד

ילד בן 15 אובחן בנגיף הקורונה, וכצעד מניעתי התקבלה החלטה להשהות לשבוע את הלימודים בבית הספר היסודי הסמוך לרחובות • משרד הבריאות מעריך: "התפשטות הקורונה בישראל בלתי נמנעת"

זמן צפייה: 03:39

נגיף הקורונה: בעקבות הידבקות תלמיד כיתה ט' מהשפלה בווירוס הקורונה, הוחלט היום (רביעי) במשרד הבריאות להשהות לשבוע את הלימודים בבית הספר מקיף ברנר שבגבעת ברנר – ולהורות ל-1,150 התלמידים להיכנס לבידוד ביתי עד 12 במארס.

"ניסיתי כמה שפחות להילחץ אז לא חשבתי על זה יותר מדי, כי אם אני אלחץ אני לא אהיה במצב טוב מנטלית", אמר תלמיד בית הספר שהגיע ללימודים ונשלח לביתו בעקבות הוראות משרד הבריאות. "כל מי שבא איתו במגע יש לו חששות, זה רק הגיוני".

עוד בחדשות 13:

סגנית הנשיא וסגן שר הבריאות: הקורונה מכה בממשל האיראני

בהלת הקורונה: נתניהו נפגש עם אלוף בצה"ל שנדרש להיכנס לבידוד

תושב מגדל העמק ישוחרר מביה"ח לאחר שנמצא כי אינו נשא קורונה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-0403201043' autoplay='0' credit='' desc='תלמיד בבית הספר ברנר שנכנס לבידוד' kid='1_qrcx28k1' duration='84'']

בד בבד, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו התייחס היום לנגיף ואמר כי "אנו מעריכים כי התפשטות נרחבת בישראל היא בלתי נמנעת, וכי הפעולות שאנו נוקטים כעת יוכלו לעכב את ההתפשטות ולהקטין את עוצמתה".

בין היתר, על פי גרוטו, אם יהיה צורך, יישקלו צעדים כגון מניעת התקהלויות, צמצום תחבורה ציבורית, ובשלבים מתקדמים, אם המצב יגיע לכדי כך, אף ביטול אירועים גדולים וסגירת מוסדות חינוך.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-0403201058' autoplay='0' credit='' desc='מנהל בית הספר בשפלה שתלמידיו הוכנסו לבידוד' kid='1_jdh0vbvy' duration='275'']

מנהל בית הספר מקיף ברנר הגיב להחלטה להכניס את תלמידיו לבידוד ואמר "משרד הבריאות חושש שתלמידים נוספים יידבקו, ולכן ההחלטה. בלילה הייתה הנחיה לבודד רק תלמידים בכיתות שבו למד היה שנדבק, אך בבוקר הייתה הנחיה להכניס את כל התלמידים".

מוקדם יותר בוטלו הלימודים לבני שכבתו של התלמיד, שבא בשבוע שעבר במגע עם חולה קורונה שחזר מאיטליה, וכעת כאמור הוחלט להשהות הלימודים בבית הספר כולו.

הכנות לקליטת חולי קורונה בביה''ח רמב''ם
הכנות לקליטת חולי קורונה בביה''ח רמב''ם | צילום: הקרייה הרפואית רמב''ם

בתוך כך, מורה וסגנית מנהלת בית ספר בקריית אונו, ששהתה ב"פיראט האדום" באור יהודה, אובחנה בנגיף הקורונה, ונמצאת בבידוד מאז יום שבת. בעקבות כך,  הונחו 27 תלמידי כיתה ה' בבית הספר להיכנס לבידוד אף הם.

אתמול, השתחרר מבית החולים רוני ברגיל, תושב מגדל העמק שאושפז בסוף השבוע לאחר שאובחן כנשא של וירוס הקורונה - לאחר שנמצא כי אינו נושא את הנגיף. ברגיל אושפז בבידוד לאחר שחזר מאיטליה והבדיקות לאיתור הנגיף לא היו חד משמעיות. לאחר שביצע בדיקות מתקדמות, נקבע כי אינו נושא את הנגיף - וישוחרר כאמור לביתו. בעקבות זאת, עומד מספר הנדבקים בארץ על 12 בני אדם.

נוסעים בנתב''ג שעוטים מסכות כהגנה מפני הדבקה בקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכת הגנה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בימים אלו נשלמות ההכנות להקמת מחלקה ייעודית מבודדת בבית החולים רמב"ם. המחלקה, שתתפוס קומה נפרדת בבית החולים, מתוכננת לקליטת 30 מטופלים כולל שני חדרים שיאפשרו קליטת ילדים וחדר אחד שמתוכנן למצב של טיפול בחולים מונשמים.

צוות קורונה ייעודי מטעם ההנהלה למד את ההתנהלות בבית החולים תל השומר שם, פועל מזה כמה שבועות מרכז לקליטה וטיפול ולמדו את נהלי הקליטה, הבידוד, הטיפול רפואי והלוגיסטיקה המיוחדים. המחלקה תאויש על ידי 30 אחים ואחיות שכולם התנדבו למשימה, ורופאים ממגוון מחלקות. הצוות יהיה ייעודי וייחודי למחלקה זו ולא יעבור בין המחלקות.