בשל טעות במרפאת פוריות: אישה ילדה תאומים של שני זוגות אחרים

ארה"ב: לרחם האישה, ממוצא אסיאתי, הוחזרו עוברים שאינם קשורים גנטית אליה, לבעלה, או אחד לשני. הטעות התבררה רק לאחר הלידה, וההורים אולצו לוותר על הילדים. כעת הם תובעים את המרפאה

זמן צפייה: 05:29

ארה"ב: זוג מניו יורק תבע את מרפאת הפוריות בה טופלו, לאחר שבשל טעות בטיפולי ההפרייה, ילדה האישה תאומים השייכים לזוג אחר. האם, ממוצא אסיאתי, ילדה זוג תאומים שאינם אסיאתים, וכל אחד מהם מתאים גנטית לזוג אחר שהשתמש בשירותי המרפאה, כך נכתב בתביעה. הזוג האסיאתי נאלץ לוותר על שני הילדים שנולדו להם, ולמסור אותם להורים הביולוגיים שלהם.

על פי כתב התביעה, הזוג שילם מעל 100 אלף דולרים עבור טיפולי ההפרייה, שבסופם הודיעה המרפאה כי הצליחו להפרות חמישה עוברים תקינים - ארבע נקבות וזכר אחד.

הפריה, אילוסטרציה
הפריה, אילוסטרציה | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

העגבניות של השף אייל שני זכו לביקורת חריפה בניו יורק

בנו של הזמר אביב גפן נכנס לאור הזרקורים

מווילות יוקרה – ועד חפלה במלון: האי היווני שבו הכול כלול

עובר בשלביו הראשונים
עובר בשלביו הראשונים | צילום: רויטרס

לאחר שהניסיון הראשון להחזיר את העוברים לרחם האישה כשל, התרגשו הזוג לגלות כי היא סוף סוף בהיריון. אך בעת בדיקת האולטראסאונד, התברר להורים כי האישה נושאת שני תאומים זכרים. הדבר גרם לבלבול, משום שכאמור רק אחד מהעוברים שהופרו היה זכר – וגם הוא לא הוחזר לרחם האישה. כשפנה הזוג אל בעלי המעבדה, נאמר להם שבדיקות האולטרסאונד אינן חד משמעיות.

כאשר ילדה האישה בחודש מארס האחרון, גילו ההורים להפתעתם שאף אחד מהתינוקות אינו אסיאתי. ואכן, בבדיקת ה-DNA נמצא כי התינוקות אינם ילדיהם הביולוגיים של הזוג, או קשורים גנטית זה לזה. התברר כי כל אחד מהתינוקות, קשור גנטית לזוג אחר שעבר טיפול במרפאה.

הזוג עדיין לא יודע מה קרה לשני העוברים שהיו אמורים להיות מוחזרים לרחם האישה. בכתב התביעה נכתב כי ההורים סובלים מנזק פיזי ונפשי בשל הטעות, והם תובעים את המרפאה בגין רשלנות רפואית, ו-15 סעיפים נוספים.