הוריקן איידה מתקרב אל החוף - תושבי לואיזיאנה מתפנים מהמדינה

16 שנה לאחר שהוריקן קטרינה הכה במדינה והביא למותם של 1,800 בני אדם, כעת הוריקן איידה, עם רוחות של 250 קמ"ש, עושה דרכו ללואיזיאנה ומעלה חששות כבדים מעוצמתו

זמן צפייה: 03:01

הוריקן איידה צפוי להכות הערב (ראשון) במדינות דרום מזרח ארצות הברית. זהו הוריקן בדרגה 4, מתוך חמש דרגות אפשריות, המביא עימו רוחות במהירות של כ-250 קמ"ש שאף עלולות להתגבר עד שייפגע בחוף בעוד שעות אחדות. שירות מזג האוויר הלאומי בארצות הברית הזהיר כי מדובר בסופה "מסכנת חיים, עם פוטנציאל קטסטרופלי לנזקי רוח, גשמים ושיטפונות באזור מפרץ מקסיקו".

הבוקר מיקום הסופה היה בערך 80 קילומטרים דרום-מערב לשפך נהר המיסיסיפי, ובעוד היא התקדמה לכיוון היבשת התגבר החשש שהסופה תתחזק ותעלה לדרגה 5 עד אז. ראש העיר ניו אורלינס, לאטויה קנטרל הפצירה בתושבי העיר, 390 אלף במספר, לעזוב במהרה והזהירה את מי שנשאר שיתכונן להפסקות חשמל ממושכות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצהרת משרד הבריאות: חיסון שלישי לכלל האוכלוסייה החל מהיום

אלוף פעמיים: השחיין מארק מליאר שבר שיא עולם וזכה בזהב שני

סרטון ההטרדה המינית בטיקטוק: אסור לבתי משפט להיות סלחנים

הוריקן איידה
אזרחים מתפנים מלואיזינה לכיוון טקסס בגלל ההוריקן | צילום: רויטרס

הוריקן איידה מגיע 16 שנים לאחר שהוריקן קטרינה הותיר הרס רב בעיר ובחופי מדינת לואיזיאנה. קטרינה הביא למותם של 1,800 בני אדם ולנזק עצום לרכוש בשל השיטפונות הכבדים. מושל לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס אמר כי "אנחנו לא אותה מדינה שהיינו לפני 16 שנה", ככל הנראה התייחס לחסימות סביב נהר המיסיסיפי המיועדות למנוע ממנו לעלות על גדותיו ולגרום לשיטפונות.

במדינה לא מתכוונים לפנות את בתי החולים, שמלאים בחולי קורונה. "ההשלכות של פגיעה של הוריקן בדרגה 4 בבתי החולים בזמן שאלו מלאים היא חמורה שאנחנו יכולים לתאר", הוסיף המושל אדוארדס. בשעה זו יש כ-2,700 מאושפזים בבתי החולים בעקבות הנגיף.

הוריקן איידה
תושב ניו אורלינס, לקראת ההוריקן | צילום: רויטרס

"הוריקנים תמיד היו חלק מחיי", סיפרה מורה בבית סיפר תיכון מקומי, שנולדה בזמן ב-1992 כשהכה במדינה הוריקן אנדרו, בדרגה 5. "אתה עובר על הרשימה שלך ומקווה לטוב". בינתיים, הדיווחים מניו אורלינס מתארים מדפים בסניף "וולמארט" המקומי, ומחסור בלחם, מים, חטיפים ושימורים.

תמונת לווין של הוריקן איידה
תמונת לווין של הוריקן איידה | צילום: רויטרס