הצהרת משרד הבריאות: חיסון שלישי לכלל האוכלוסייה החל מהיום

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי עוד מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי ואין ודאות שמגמת ההאטה בתחלואה תימשך, והבטיח הקלות בהנחיות למחוסנים: "בוסטר למתחסנים ובוסטר למערכת הבריאות"

ניצן הורוביץ

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הודיע היום (ראשון) על הרחבת מבצע החיסון השלישי לבני 12 ומעלה, בתנאי שעברו חמישה חודשים ממועד החיסון השני. מבצע החיסונים יתרחב החל מהיום, לאחר שבשבוע שעבר הורחב לבני 30 ומעלה. "בימים האחרונים רואים בלימה בתחלואה הקשה", אמר פרופ' אש, "אבל המגפה עדיין מתפשטת". על פי פרופ' אש, 2 מיליון אנשים כבר חוסנו במנה השלישית.

בהצהרת משרד הבריאות דיבר גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, ואמר כי עוד מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי, מכיוון שאין ודאות שמגמת ההאטה בתחלואה תימשך. הורוביץ הבטיח להציג אסטרטגיה חדשה לקבל חיסונים, אותה הוא הגדיר "בוסטר למתחסנים ובוסטר למערכת הבריאות". התו הירוק למחוסנים בשתי מנות יפוג ב-1 באוקטובר למי שלא יתחסן במנה השלישית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החמרה במצבו של לוחם מג"ב שנפצע אנושות בגבול עזה

משפט נתניהו: עורך "וואלה" לשעבר זומן לעדות נוספת במשטרה

סרטון ההטרדה המינית בטיקטוק: אסור לבתי משפט להיות סלחנים

על פי האסטרטגיה החדשה של הורוביץ, אשר מתבססת על מחקרים המראים באופן חד משמעי כי חיסון הבוסטר בטוח ויעיל, המחוסנים יהנו מהנחיות בידוד מינימליות במידה ויימצא ששהו ליד חולה מאומת, וכן במידה ויחזרו מחו"ל. "היכן שיש הצדקה רפואית ומקצועית", אמר הורוביץ, "נקל על הציבור ונאפשר שגרה כמה שאפשר".

על פי מדיניות הבידוד החדשה לשבים מחו"ל, מי שיינחת בארץ וקיבל את החיסון השלישי, או שקיבל שתי מנות חיסון וטרם חלפו מאז חמישה חודשים, יהיה פטור מבידוד. "לא עושים הגבלות לשם הגבלות", אמר הורוביץ, "כשאנחנו רואים שהחיסון מאוד יעיל במאבק בתחלואה אז מי שמחוסן ומגיע אנחנו נוכל לקצר לו את הבידוד. כשצריך להטיל מגבלות אז אנחנו מטילים".

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה כי שבוע לאחר קבלת החיסון השלישי יש עלייה במוגנות שמביאה את המחוסן לאותה רמת הגנה כמו אחרי המנה השנייה. "ראינו שיש עלייה במחוסנים מאומתים השבים מחו"ל וניסינו למצוא מאיפה המדינות שהכי הרבה מחוסנים מאומתים שבים מהם", אמרה אלרעי פרייס, "אבל עם הזמן הבנו שזה קשור יותר לסטטוס החיסון מאשר למדינות עצמן".

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס להרחבת טווח הגילאים לחיסון השלישי: "החיסון השלישי עובד. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שעשתה זאת, ובהצלחה. זו פריבילגיה שאין באף מדינה אחרת. הגידול בתחלואה הקשה החל להאט, אבל שיא המערכה עוד לפנינו ולכן יש להשלים את החיסון השלישי לכל האזרחים".

בד בבד, מאות רופאים הפגינו היום מול משרד הבריאות בגין "הפרת הבטחות מצד משרד הבריאות", לדבריהם. בין המפגינים נכחו גם סמפר פרופ' ומנכ"לי בתי החולים, בהם דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בבית חולים הדסה: "משרד הבריאות גורם לי לבוא לפה, באמצע יום עבודה, אחרי הפרת הבטחות ובמקום לטפל בחולים - אני חייב להגיד למשרד הבריאות - תתביישו".

אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי הדסה, אמר במהלך ההפגנה: "חשבנו להוביל היום נטישה מלאה של בתי החולים. לא יכול להיות שהעובדים יישאו על גבם בלבד את הטיפול בחולים. במידה ולא תטפלו במשבר - לא נאפשר לאף אחד לטפל בחולים. זה יהיה חד משמעי, ההסתדרות מאחורינו".