אלוף פעמיים: השחיין מארק מליאר שבר שיא עולם וזכה בזהב שני

השחיין האולימפי קטף מדלייה שנייה, לאחר ששבר שיא עולמי במשחה 400 מטרים חופשי וסיים במקום הראשון בתוצאה 4:31:06 דקות. השר טרופר: "הוא מטביע את חותמו ונכנס לשורה אחת עם גדולי הספורט"

זמן צפייה: 05:26

אלוף פעמיים: השחיין מארק מליאר שבר היום (ראשון) שיא עולם נוסף וזכה במדליית זהב אולימפית שנייה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020, זאת לאחר שסיים במקום הראשון במשחה 400 מטרים חופשי בתוצאה 4:31:06 דקות. בכך, השיג מליאר את המדלייה האולימפית ה-5 עבור הנבחרת.

מליאר שיתף בתחושותיו לאחר ההישג הספורטיבי המרשים ואמר: "לא הרגשתי שזה עד כדי כך מהר אבל זה עבד והאמת שהגוף שלי עכשיו גמור". כאשר נשאל לגבי ההישגים העתידיים שלו ציין: "החזקתי את שיא העולם הקודם גם. אני מזדקן ואני לא יודע כמה אני עוד יכול להשתפר".

בתגובה לזכייתו, שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "מארק מליאר מטביע את חותמו ונכנס לשורה אחת עם גדולי הספורטאים הישראלים. שתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים, שני שיאי עולם ועוד עתיד מזהיר למי שהחל בספורט דווקא כחלק מטיפול הידרו-תרפי בבריכה. מארק מוכיח שלא רק כישרון אישי הוא חשוב, אלא גם התמדה ורצון להגיע רחוק ככל הניתן ולנצח כל מגבלה. אנחנו מאוד גאים בך".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט לפני המראתו לארץ: "כל מטרות הביקור הושגו, ואף מעבר לכך"

בקשת העיכוב של יאיר נתניהו לשלם פיצויים לאבי אלקלעי – נדחתה

ארה"ב מזהירה: ייתכן פיגוע נוסף בשדה"ת של קאבול ביממה הקרובה

מארק מליאר
מארק מליאר | צילום: חן גלילי עמותת איל״ן

כזכור, לפני יומיים זכה מליאר במדליית הזהב הראשונה שלו במשחה 200 מטר מעורב, שנערך כחלק מהמשחקים הפראלימפיים בטוקיו. מליאר שחה בזמן של 2:29.01 דקות, ובכך קבע שיא עולמי חדש.

מליאר, שנולד בחיפה עם שיתוק מוחין, התאמן בבריכת איל"ן שבקריית חיים בגיל 5 יחד עם אחיו, זאת כחלק מטיפול הידרו-תרפי. בהשך מסלולו, הוא עבר לנבחרת השחייה של איל"ן והתחרה בתחרויות ארציות, מהן התקדם לאליפויות אירופה והעולם.