בנט לפני המראתו לארץ: "כל מטרות הביקור הושגו, ואף מעבר לכך"

לאחר הפסגה עם הנשיא ביידן ולפני החזרה לישראל, רה"מ מסר לתקשורת כי סיכם עם האמריקנים על אסטרטגיה משותפת לבלימת המירוץ האיראני לגרעין; על התקיפה בעזה: "הבעיה הייתה ונשארה חמאס"

זמן צפייה: 01:16

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) טרם עלייתו לטיסה חזרה מביקורו בוושינגטון לישראל כי "הפגישה עם הנשיא ביידן הייתה חמה מאוד ומועילה מאוד. בין הנשיא ביידן לביני נוצר קשר ישיר ואישי, קשר שמושתת על אמון". בנט הוסיף: "השגנו את כל המטרות שהצבנו לביקור ואף מעבר לכך. סיכמנו עם האמריקאים על עבודה אסטרטגית משותפת לבלימת המרוץ האיראני לגרעין. עשינו צעד משמעותי בהצטיידות ובניין הכוח הישראלי".

בנט התייחס גם למאמציו לבטל את חובת הוצאת הוויזות לנוסעים מישראל לארה"ב וציין: "התקדמנו גם בנושא שמעסיק הרבה מאוד ישראלים - הפטור מוויזה וכניסה לארה"ב. כמו ששמעתם, לראשונה הנשיא ביידן הורה להתקדם ולסגור את העניין במהירות האפשרית".

בנט הגיב גם למצב הביטחוני בדרום הארץ ואמר: "במהלך הלילה צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה להפרחת הבלונים. כמו שכבר אמרתי, אנחנו נפעל בעזה לפי האינטרס שלנו. מבחינתי הכתובת הייתה ונשארה חמאס".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא של כחצי שנה: מספר החולים הקשים בקורונה עלה ל-726

בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה

כוננות שיא בארה"ב: הוריקן "אידה" יכה בעוצמה בניו אורלינס

כזכור, בסיום פגישתם של בנט והנשיא האמריקני ביום שישי, אמר ביידן על בנט: "זה נפלא שראש הממשלה בנט נמצא כאן, נהיינו חברים טובים", והוסיף: "בנט עומד בראשות הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה הישראלית".

בהמשך, התייחס ביידן לנושא הביטחוני ואמר כי: "דנו במחוייבות הבלתי מתפשרת של ישראל ושל ארה"ב לביטחון. נדון גם באיום האיראני ונוודא שאיראן לעולם לא תפתח נשק גרעיני. נעבוד קודם בדרכים דיפלומטיות, ואם זה ייכשל, אנו מוכנים לעבור לאופציות אחרות". בהמשך לכך, אמר ראש הממשלה בנט: "פיתחנו אסטרטגיה הכוללת עם שתי מטרות – הראשונה, לעצור את  תוקפנותה האזורית של איראן, והשנייה, להרחיק את איראן מהאפשרות שאי פעם יהיה לה נשק גרעיני".