בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה

מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של חמאס ששימש לאימונים ופיר של מנהרת טרור בתגובה לבלוני התבערה ששוגרו אתמול לישראל וגרמו לשריפות. אתמול הזהירו בחמאס: "בלוני התבערה והנפץ יחזרו"

זמן צפייה: 01:32

מטוסי קרב  של חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס, אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה וכן פיר מנהרת טרור, בסמוך לג׳באליה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה אתמול לדרום הארץ וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה סמוך לגבול ישראל.

אתמול פרצו שתי שריפות קוצים בתחום המועצה האזורית אשכול שבדרום בעקבות שיגור בלוני תבערה מתוך רצועת עזה. שירותי הכבאות וההצלה כיבו את השריפות בסיוע אנשי קק"ל.

בעזה פורסמה אתמול הודעה של ״החמ"ל המשותף של יחידות הבלונים וההטרדות הליליות״ ובה נכתב: ״ההסלמה ההדרגתית תחל בערב עם הטרדות ליליות מזרחית לעזה, וממחר יחזרו בלוני התבערה והבלונים המתפוצצים. אנו מזהירים את ישראל שלא תפגע בצעירים שלנו משום שהדבר יעלה לה במחיר שלא חשבה עליו. ייתכן מאוד שנעזוב את השטח וניתן לבעלי המשגרים לומר את דברם״.

כזכור, ביום רביעי האחרון, התקרבו מאות פלסטינים לגדר הגבול עם רצועת עזה, במסגרת עצרת שתוכננה מבעוד מועד, וצה"ל הגיב בהשלכת רימוני עשן. אנשי החמאס הציבו פקחים שתפקידם לרסן את המפגינים, והפלסטינים דיווחו על כ-20 פצועים בעקבות הפרות הסדר.