לאחר שנוסע מת: "ספינת קורונה" עוגנת מחוץ לסן פרנסיסקו

אלפי נופשים ואנשי צוות על אוניית התענוגות שעליה שהה האמריקני שמת בקליפורניה, ישהו על הסיפון, ו-21 מהם שסובלים מתסמיני הנגיף ייבדקו. נעשים מאמצים לאתר 2,500 נוסעים שכבר ירדו מהספינה

זמן צפייה: 18:21

בהלת הקורונה: ספינת תענוגות, ועליה אלפי אנשים, עוגנת מחוץ לסן פרנסיסקו מבלי שהנוסעים יכולים לרדת, בעקבות נוסע שמת אתמול (רביעי) מסיבוך של המחלה, לאחר שירד מהאונייה. 21 נוסעים ואנשי צוות סובלים מתסמינים ויישארו על הסיפון. במקביל, נעשים מאמצים לאתר 2,500 נוסעים שכבר ירדו מהספינה בקליפורניה. עם זאת, עדיין לא ברור אם אורחי הספינה יצטרכו לשהות עליה 14 יום בבידוד, כפי שקרה במקרה "ספינת הקורונה" ביפן.

הנוסע שמת שהה על הספינה, ששטה מסן פרנסיסקו למקסיקו וחזרה. ב-21 בפברואר הנוסע ירד יחד עם כ-2,500 נוסעים בסן פרנסיסקו, ואלפי נוסעים עלו עליה לשיט להוואי ובחזרה. הרשויות בארצות הברית ביקשו לדחות את מועד הגעת הספינה, כדי למנוע את התפשטות המחלה במדינה. גורמי הרפואה האמריקנים מתכננים לבדוק 62 מהנוסעים שנשארו על הספינה לאחר שחזרה ממקסיקו, והמשיכו להוואי. אותם נוסעים הונחו על ידי צוות הספינה להישאר בבידוד בחדרם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בהלה לצד התעלמות: התפשטות הקורונה היא אירוע אסטרטגי • דעה

מחולה אחד מאובחן – לעשרות אלפי תושבים בבידוד: כך התפשט הנגיף

"בהתחלה פחדתי מזה": איך מדברים עם הילדים על הקורונה?

אוניית קרוז בסן פרנסיסקו
אוניית קרוז בסן פרנסיסקו | צילום: רויטרס

בעקבות מקרה המוות הוכרז מצב חירום בקליפורניה, כאשר יש 53 מקרים מאומתים של נדבקים במדינה. בתוך כך, בית הנבחרים בארצות הברית אישר חבילת סיוע חירום בסך 8.3 מיליארד דולרים למאבק בהתפשטות הווירוס.

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרד הבריאות כי גם החוזרים מגרמניה, צרפת, שווייץ ואוסטריה צריכים להיכנס לבידוד ל-14 יום, ואף המליץ להימנע מלחיצות ידיים, בעקבות החשש מהתפשטות הווירוס, וכבר מיום שישי מי שאינו אזרח ישראלי לא יורשה להיכנס לישראל, אלא אם יוכיחו שכבר שהו בבידוד בית. שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי כנסים של 5,000 איש ומעלה לא יאושרו להתקיים.

תיירים מהמדינות אלו הנמצאים כאן מונחים לצאת מישראל בהדרגה. עד יום שישי בשעה 8:00 בבוקר יצמצמו חברות התעופה את הגעת זרים. מי שיגיע לא יסורב ויקבל הנחיות זהות לתיירים שנמצאים כאן. ישראלים וזרים המגיעים בטיסות קונקשיין ממדינות אלו אינם מוגבלים.

"אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות. ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מבין מדינות אירופה", אמר נתניהו. "נקטנו במדיניות של בידוד ובדיקות נרחבות שמדינות רבות לא עשו כך. אנחנו במצב של שליטה, בעקבות הצעדים שאנחנו נוקטים וגם בזכות אזרחי ישראל שמאוד ממושמעים". בכירים ישראלים מסרו כי נתניהו צפוי לשוחח ביממה הקרובה עם מנהיגי צרפת, גרמניה ומדינות נוספות, על כוונת ישראל למנוע כניסה מאזרחיהם.