לאחר 14 ימי בידוד - החל פינוי נוסעי "ספינת הקורונה"

במהלך שמתוכנן להסתיים ביום שישי, צפויים כל 500 הנוסעים שנותרו על האונייה, בהם 12 ישראלים - לרדת לחוף מבטחים. שלושת הישראלים שחלו בנגיף יישארו באשפוז ביפן. חלק מהישראלים ירדו רק מחר

זמן צפייה: 01:05

הנגיף הסיני: הרשויות ביפן החלו לשחרר הבוקר (רביעי) את הנוסעים שהושמו בבידוד במשך 14 יום על סיפונה של "ספינת הקורונה", או בשמה הרשמי - אוניית "נסיכת היהלום". 500 הנוסעים, בהם גם 12 מתוך 15 הנוסעים הישראליים שהפליגו לשיט שנגדע עקב התפרצות הווירוס הקטלני, צפויים להשלים את מהלך עזיבת הספינה ביומיים הקרובים.

עדנה והנרי בן שבת, שניים מהישראלים ששהו על הספינה, לאחר שחרורם: "אנו שמחים לצאת מהספינה אך באותה נשימה נישאר מוטרדים עד להורדת כלל הישראלים מהספינה. אנו מרגישים טוב. במהלך השחרור עברנו בדיקות רבות עד שעלינו לאוטובוס".

12 הישראלים שמתוכננים לרדת מן הספינה ולשוב ארצה בטיסה מיוחדת בלילה שבין יום חמישי לשישי, יושמו בבידוד נוסף במתקן מיוחד שהוכן עבורם בבית החולים שיבא שבתל השומר. בבידוד זה יושמו גם הטייס והדיילת שיעמדו לרשותם בטיסה חזור. שלושת הישראלים שנדבקו בנגיף בעודם על הספינה, יישארו באשפוז בבית החולים הצבאי שהוקם ביפן. אלה צפויים לחזור ארצה רק לאחר סדרת בדיקות שתוכיח כי הנגיף כבר אינו נמצא בגופם.

שגרירות ישראל בטוקיו בשיתוף צוות משרד הבריאות הודיעו כי על פי התכנון, הנוסעים ירדו לכל המאוחר מחר בשעה 18:00 לפי שעון יפן, בהנחה שלא תהינה תקלות בלתי צפויות, ויועברו למטוס שיביא אותם לארץ. בישראל ימתינו להם צוותים רפואיים של מד"א שיעבירו אותם לבדיקות ובידוד של 14 יום בבית החולים שיבא תל השומר.

לכתבות נוספות בנושא >>

בשיבא נערכים לקליטת נוסעי "ספינת הקורונה" – במגורי הרופאים

פרופ' מביה"ח הדסה טס ליפן לפגוש את הישראלים החולים בקורונה

הנגיף הסיני: 99 חולים חדשים אובחנו על "ספינת הקורונה" ביפן

נוסעים נצורים על ספינת הקורונה שעוגנת לחופי יפן
נוסעים נצורים על ספינת הקורונה שעוגנת לחופי יפן | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='news-part-2002190753' autoplay='0' credit='' desc='ניקול בן דוד, נוסעת ישראלית שירדה מ"ספינת הקורונה"' kid='1_9aavxjac' duration='36'']

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור יורם לס, הסביר בתוכנית "העולם הבוקר" כי "האונייה הייתה גול עצמי שהיפנים הכניסו לעצמם - כל העולם יודע שהספינה הייתה אינקובטור של וירוסים. זו הייתה טעות חמורה ביותר". לטענתו, מחוץ למחוז חוביי שבו התפרץ הנגיף, "אין מגפה ואין התפרצות, אבל יש היסטריה מוגזמת".

משרד החוץ יחד עם שגרירות ישראל ביפן נערכו מול חברות הביטוח בישראל, וסיכמו את הפרטים האחרונים של נחיתת המטוס ביפן, שיחזיר ארצה את הישראלים ביום חמישי. שגרירות ישראל בטוקיו מטפלת בכל הסדרי נחיתת המטוס ביפן והלוגיסטיקה הכרוכה בכך.

במקביל, פרופסור רן ניר פז, מבית החולים הדסה בירושלים וקונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, הגיעו אתמול לבתי החולים ביפן שבהם מאושפזים בבידוד שלושת הישראלים שנדבקו במחלת הקורונה בזמן שהותם על "ספינת הקורונה". ניר פז הודה לרופאים היפנים על הטיפול המסור בישראלי.

בבית החולים שיבא בתל השומר החלו אתמול להיערך לקראת קליטת הישראלים מ"ספינת הקורונה" במגורי הצוות הרפואי. הדיירים בבניינים הסמוכים חששו וזעמו על כך שלא עודכנו באופן רשמי על ייעודו של המתחם - מדובר על יותר מ-60 משפחות שגרות בסמיכות לאזור.

המרכז הרפואי החליט לשנות את מיקומו של המתחם הייעודי שאליו יגיעו מפוני האונייה, ועל כן דיירי המבנה התבקשו לעזוב והשיפוצים כבר החלו לקראת בואם של הישראלים. כאמור, למתחם אמורים להגיע נוסעי הספינה הישראליים וכן טייס ודיילת ביום שישי לפנות בוקר.