חרף העלייה במספר המתים והנדבקים: ארה"ב אדישה לקורונה

עשרות מתו ומאות נדבקו בווירוס הקטלני רק בוושינגטון, מקור ההתפשטות בצפון היבשת - אך הציבור האמריקני לא נוקט צעדים מיוחדים וממשיך בשגרת יומו. "זה הרבה פחות ממה שאנשים עושים מזה"

זמן צפייה: 03:56

על אף שנגיף הקורונה כבר גרם למותם של אלפים בעולם ושל 31 בני אדם בארצות הברית, באזור וושינגטון הבירה וסביבותיה מתקשים להתרגש יותר מדי ממנו. על אף שהתקשורת האמריקנית עוסקת בנושא בלי הרף, ניק קסמן, תושב מרילנד שבמזרח ארה"ב, העיד כי הנושא לא משמעותי עבורו: "אני לא ישן פחות בגלל זה".

שירלי קרוור, תושבת מרילנד, מייצגת דעה אמריקנית שונה בנוף ומסרה כי "אני כבר רואה בעבודה שאנשים לא לוחצים ידיים, נותנים מרפקים אחד לשני, ראיתי גם גרסה של כף רגל לכף רגל". על אף שכומר בכנסייה מקומית בשכונת ג'ורג'טאון נדבק בנגיף וייתכן שהדביק כמה ממאמיניו - האדישות ברחובות ניכרת. גם משתתף בוועידת "סיפאק", שבה ביקר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חלה בנגיף ולחץ ידיים של חברי קונגרס רבים - שנפגשו אחר כך עם הנשיא.

לכתבות נוספות בנושא >> 

המלחמה בקורונה: כנסים הוגבלו ל-100 איש; בתיה"ס ימשיכו לפעול

ארגון הבריאות העולמי הכריז על וירוס הקורונה מגפה עולמית

נתניהו: נקציב 10 מיליארד ש"ח כדי לייצב את המשק מנזקי הנגיף

תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס
חשש מפני הדבקה המונית בארה''ב. תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

טראמפ מסר ביחס לכך שלא נבדק להימצאות הנגיף בגופו כי "אני לא חושב שזה עניין מהותי. הייתי עושה זאת. אני לא מרגיש כל סיבה לעשות זאת. אני מרגיש מעולה". גם בוועידת איפא"ק של הלובי הפרו-ישראלי נכחו חמישה בני אדם חולים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מנשק את דגל המדינה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מנשק את דגל המדינה | צילום: חדשות 13

הנגיף, המסוכן בעיקר לאוכלוסייה המבוגרת והקשישה עקב היחלשות המערכת החיסונית הטבעית בגופה, התגלה גם אצל שלושה דיירי בית אבות יוקרתי במרילנד - שניים מהם בשנות ה-70 לחייהם, והשלישי בשנות ה-50. חרף ההדבקות המרובות, התושבים מסרבים להתרגש. קייל הופפאוור, תושב מרילנד גם כן, מסר כי "אני לא עד כדי כך מודאג. אני חושב שמופץ מידע כוזב רב, ולמעשה זה הרבה פחות ממה שאנשים עושים מזה".

טרמינל בשדה תעופה בארצות הברית
טרמינל בשדה תעופה בארצות הברית | צילום: חדשות 13

בנמל התעופה BWI, הממוקם לא הרחק מוושינגטון, לא רצו שהטסים ירגישו שהעסקים אינם כרגיל, ולכן החליטו לצמצם את מספר עמדות הבידוק הביטחוני. מהלך זה מבטיח תורים כמעט רגילים, ובשדה התעופה הזה מעטים המראות שיש בשדות תעופה אחרים בעולם. בארה"ב הכול כרגיל: אין אנשים עם מסכות ומד הלחץ והחרדה נראה נמוך ביותר.

בארה"ב, מיעוט הבדיקות במדינה גורר אחריו מיעוט יחסי של המקרים שאובחנו. מלבד ההשלכות הכלכליות, קריסת הבורסה והמיתון שאולי מתקרב, בהלת הקורונה עדיין לא הגיע לציבור האמריקני הרחב.