ארגון הבריאות העולמי הכריז על וירוס הקורונה מגפה עולמית

יו"ר הארגון הודיע על עליית מדרגה בהתמודדות עם הווירוס, ברקע הגידול במניין הנדבקים ברחבי העולם, העומד על 118 אלף בני אדם: "כל מדינה תחליט בעצמה אם להשבית מוסדות הלימוד"

חייל עוטה מסכה להתגוננות מפני נגיף הקורונה במילאנו, איטליה | צילום: רויטרס

קורונה - משבר עולמי: ברקע העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם, שעומד על יותר מ-118 אלף בני אדם ברחבי העולם, הכריז הערב (רביעי) ארגון הבריאות העולמי על מגפה עולמית.

אזורי ההדבקה של הנגיף חוצי עולם וחולשים על 114 מדינות, והוא גרם למותם של יותר מ-4,200 בני אדם כתוצאה מסיבוכים רפואיים שחולל. יש לציין כי להכרזה זו של ארגון הבריאות העולמית אין משמעות מעשית - כל מדינה מקבלת את החלטותיה בעצמה.

יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, מסר כי "כל המדינות עדיין יכולות לשנות את נתיב ההתפשטות של הנגיף, ולבלום את הפצתו". עוד הוסיף כי אין הנחיות עולמיות בנוגע לסגירת בתי וספר וכי "כל מדינה תחליט בעצמה אם להשבית את מוסדות הלימוד".

לכתבות נוספות בנושא >>

המלצת משרד הבריאות: הגבלת אירועים עד 100 איש

כלכלה בצל הקורונה: התרחישים האפשריים של התמודדות המשק בישראל

הקורונה ותיירות הפנים: צניחה של כ-50% בתפוסת בתי המלון בארץ

חייל עוטה מסכה להתגוננות מפני נגיף הקורונה במילאנו, איטליה
חייל עוטה מסכה להתגוננות מפני נגיף הקורונה במילאנו, איטליה | צילום: רויטרס

בארה"ב, ועדת המפלגה הדמוקרטית הודיעה כי העימות שאמור להיערך בין המועמדים המובילים במרוץ למועמדות המפלגה לנשיאות ארה"ב, ברני סנדרס וג'ו ביידן, ייערך ללא קהל, מחשש להתפשטות ההידבקות בנגיף. ממשל טראמפ הודיע כי ידון בהטלת הגבלות חדשות על נסיעות למדינות באירופה.

מייקל ריאן, מומחה בכיר מטעם ארגון הבריאות העולמי, הודיע כי "ההחלטה לסגור את בתי הספר תלויה לגמרי בסיכונים אותם מחשבת כל מדינה בעצמה". ריאן התייחס לנגיף המתפשט באיראן וכבר גרם למותם של 354 בני אדם ברפובליקה האסלאמית.

"הייתי רוצה לראות יותר פיקוח ויותר טיפול בחולים", אמר ריאן והוסיף כי "נשלחו 40,000 בדיקות קורונה לאיראן במהלך היממה האחרונה, אך האספקה כרגע נמצאת במחסור. אנו מתקשים למצוא מקורות אחרים עבור איראן".

רופאים איראנים נערכים לטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה
רופאים איראנים נערכים לטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה | צילום: רויטרס

רוסיה הודיעה כי תשהה טיסות נוספות למדינות בהן התפשט הנגיף באופן ניכר - איטליה, גרמניה, צרפת וספרד. נוסף על החלטה זו, רוסיה הודיעה על השהיית הוצאת וחידושי אשרות כניסה לתיירים איטלקיים. זאת, משום שכל שמונת הנדבקים שאובחנו אתמול ברוסיה - ביקרו לאחרונה באיטליה שבה כבר מתו 824 בני אדם מהנגיף, ו-12,462 נדבקו בו.

מוקדם יותר היום, הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בשל התפשטות הקורונה, יוגבלו התכנסויות במקומות סגורים עד 100 איש. משרד הבריאות המליץ להגביל אירועים והתכנסויות, וכן לסגור את בתי הקולנוע, ולבטל הופעות מוזיקליות ואת הלימודים במוסדות ההשכלה הגבוהה. עד כה נדבקו בנגיף 82 ישראלים.