התפוח הגדול התרוקן: רחובות ניו יורק שוממים עקב התפשטות הנגיף

על אף שמספר הנדבקים בארה"ב קרוב ל-5,000, הממשל הוציא רק הנחיות על הסגר - שאינן מחייבות. עם זאת, האמריקנים מדירים רגליהם ממקומות ציבוריים. טראמפ: "מעריך שהמשבר יסתיים ביולי-אוגוסט"

זמן צפייה: 04:09

מגפת הקורונה: הממשל בארצות הברית, שהגיב בפיגור יחסי לשאר העולם במתן הנחיות חדשות עקב התפשטות הנגיף, שינה את המדיניות בכל הנוגע לדרכי התמודדותו עם המשבר העולמי. מאז שהכריז הנשיא דונלד טראמפ על מצב חירום בארה"ב, נראה כי גם הציבור בניו יורק "הוריד הילוך" באופן רשמי. בדומה לישראל, בתי קפה ומסעדות בעיר נסגרו ועברו לעבודה במתכונת של משלוחים ושירותי "קח ולך". עוד קודם לכן, חדרי הכושר ובתי הספר הציבוריים נסגרו גם כן.

במישור הכלכלי, בניו יורק אושרה שורת הקלות של המדינה לעסקים קטנים כדי שלא יקרסו בזמן המשבר העולמי. מושל המדינה ערך מסיבת עיתונאים ועדכן כי "ישקול צעדים נוספים עם המדינות השכנות כדי להתמודד עם התפשטות המגפה". ביממה האחרונה נרשמה עלייה של למעלה מ־1,800 אבחנות של נדבקים בנגיף ברחבי ארה"ב כולה. כמו שאר העולם - גם רחובות מנהטן, שבימים כתיקונים הומים מתיירים ומקומיים כאחד - הפכו שקטים מאוד והעיר שוממה כמו שלעולם לא נראתה בעבר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אין כפפות, אין מסכות": מחסור בציוד המיגון לצוותים הרפואיים

התחב"צ נפסקת בערבים ובסופ"ש; קווים מסוימים יבוטלו גם ביום

הנגבי ודרעי נכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבת חולה קורונה מאומת

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

טראמפ ערך תדרוך מיוחד בבית הלבן ואמר כי הוא משער שהמשבר יסתיים בחודש יולי או באוגוסט. עוד הכריז טראמפ על תמריצים כלכליים שיינתנו מתקציב מיוחד, בהם מענק של 1,000 דולר לכל אזרח אמריקני וכן סיוע פיננסי לחברות התעופה ולעסקים שנפגעו מהמשבר. בעקבות ההצהרה, ה-"וול סטריט", הבורסה לניירות ערך בניו יורק, הגיבה בעליות שערים וזינקה בשיעור של שישה אחוזים.

על אף שמספר חולי הקורונה שאובחנו קרוב ל-5,000, ומעריכים כי לפחות מספר דומה של חולים אמריקנים טרם אובחנו, הוציא הממשל הנחיות שהן בגדר המלצות בלבד ולא הוראות מחייבות. הממשלה המליצה לכל האמריקנים, ללא קשר בגילם או במצבם הרפואי, ללמוד מהבית ככל האפשר ולהימנע מהתאספות בקבוצות של יותר מעשרה אנשים.

טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי
טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי | צילום: רויטרס

שבעה מחוזות סביב לעיר סן פרנסיסקו נקטו פעולה עצמאית והכניסו כשבעה מיליון תושבים להסגר מרצון שאותו הם מכנים "וולונטרי". בניו ג'רזי הורה המושל על הסגר לילה שיחול בכל ערב מ-20:00 ועד 05:00 למחרת: "מי שלא צריך להיות בחוץ, בבקשה - פשוט הישאר בבית", אמר.

כאמור, בניו יורק ובמקומות נוספים פועלות המסעדות ושאר החנויות לממכר מזון במתכונת של "טייק אוויי" בלבד. בינתיים, יושבים העובדים בבתיהם וחרדים לעתידם. מישל דאל, אזרחית אמריקנית שהוצאה לחופשה ללא תשלום, סיפרה כי "זה מפחיד. נצטרך באמת להסתכל טוב-טוב על מצבנו הכלכלי ולהיות כמה שיותר חסכניים".

בר שנסגר עקב התפשטות נגיף הקורונה, פלורידה, ארה''ב
בר שנסגר עקב התפשטות נגיף הקורונה, פלורידה, ארה''ב | צילום: רויטרס

טים קליאן, עובד משרד הבריאות האמריקני סיפר כי "הספקים שלנו אומרים לנו שייתכן שבשבועיים הקרובים לא נוכל לקבל אספקה חדשה של ציוד רפואי". גם הפקת תוכניות הבידור והסאטירה הופסקה, ושני שחקנים אף נדבקו בקורונה: אידריס אלבה וכריסטופר היביו. רק בפלורידה השמשית, החופים שלא נסגרו עדיין מלאים עד אפס מקום באנשים שמחפשים מפלט, לאו דווקא בטוח, מהווירוס הקטלני.