ארה"ב: אדם שנכח בכנס עם טראמפ ופנס נדבק בנגיף הקורונה

הכנס של הוועידה לפעילות פוליטית שמרנית התקיים בחודש שעבר בהשתתפות נשיא ארצות הברית וסגנו. הלילה נודע כי אחד מהנוכחים אובחן כחולה בווירוס. מארגני הוועידה: "הוא לא בא במגע עם הנשיא"

 נשיא ארה"ב טראמפ וסגנו מייק פנס
דונלד טראמפ ומייק פנס | צילום: רויטרס

נגיף הקורונה: בארה"ב דווח הלילה (ראשון) כי אדם ששהה בכנס שבו השתתפו הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס אובחן כחולה נגיף הקורונה. הכנס, אשר התקיים ב-29 בפברואר בוושינגטון, היה כנס של הוועידה לפעילות פוליטית שמרנית (CPAC), ועל פי הדיווחים - הנדבק נחשף לווירוס עוד לפני האירוע.

מארגני הטקס טענו כי החולה לא בא במגע עם הנשיא או סגנו, וכי הוא לא לקח חלק באירוע שהתקיים באולם המרכזי של הוועידה. מהבית הלבן נמסר: "הרופא של הנשיא והשירות החשאי של ארה"ב עבדו בשיתוף פעולה כדי להבטיח שכל אמצעי הזהירות ננקטו במטרה לשמור על המשפחה הראשונה".

בתוך כך, הלילה הודיע הפנטגון כי לוחם מארינס נוסף נדבק בווירוס, ובכך עלה מניין הנדבקים בנגיף בצבא האמריקני לשלושה בני אדם. בסך הכול בארצות הברית נרשמו 438 מקרי הידבקות ו-19 מקרי מוות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בניסיון להילחם בהתפשטות הקורונה: סגר על 11 מחוזות באיטליה

הנגיף מתפשט: בתוך שעות – ארבעה חולים בקורונה אובחנו בישראל

התפשטות הקורונה: שניים נוספים לקו בנגיף, מניין הנדבקים – 23

תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס
חשש מפני הדבקה המונית בארה''ב. תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

מוקדם יותר אתמול הודיעה ממשלת איטליה על החרפת הצעדים במלחמה נגד התפשטות נגיף הקורונה, והחל מהלילה הוטל סגר של 11 מחוזות במדינה, בהם לומברדיה שבירתו מילאנו, וכן מחוז אמיליה-רומאניה, מחוז ונטו ומחוז פיימונטה.

בתי הספר, מרכזי הקניות, חדרי הכושר, המוזיאונים, הבריכות, אתרי הסקי ועוד ייסגרו החל מהלילה, ולא תותר כניסה או יציאה מהאזור למעט מקרים חריגים עד לתחילת אפריל, לכל הפחות. עד כה נרשמו באיטליה 5,883 מקרי הידבקות בנגיף, ו-233 מקרי מוות.