איטליה נאבקת בקורונה: 16 מיליון אזרחי הצפון נכנסים להסגר

הממשלה האיטלקית החליטה על החרפת הצעדים נגד הווירוס המתפרץ, והחל מהלילה לא תותר כניסה או יציאה של רבע מהאוכלוסייה, תושבי 15 מחוזות בצפון המדינה, ביניהם תושבי הערים ונציה ומילאנו

חייל עוטה מסכה להתגוננות מפני נגיף הקורונה במילאנו, איטליה | צילום: רויטרס

נגיף הקורונה: ממשלת איטליה החריפה את הצעדים במלחמה נגד התפשטות נגיף הקורונה, ואמש (שבת) הודיעה על סגר של 15 מחוזות, בהם לומברדיה שבירתו מילאנו, וכן מחוז אמיליה-רומאניה, מחוז ונטו ומחוז פיימונטה. המשמעות - 16 מיליון איטלקים יימצאו בהסגר.

בתי הספר, מרכזי הקניות, חדרי הכושר, המוזיאונים, הבריכות, אתרי הסקי ועוד נסגרו החל מהלילה, ולא תותר כניסה או יציאה מהאזור למעט מקרים חריגים עד לתחילת אפריל, לכל הפחות. עד כה נרשמו באיטליה 5,883 מקרי הידבקות בנגיף, ו-233 מקרי מוות.


בשבת הוחלט בקריית הוותיקן לבטל את הופעותיו הפומביות של האפיפיור, לאחר אבחון מקרה ראשון במובלעת הקתולית. האפיפיור יישא את דרשותיו מול מצלמה - ואלו יועברו למאמינים בשידור חי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנגיף מתפשט: בתוך שעות – ארבעה חולים בקורונה אובחנו בישראל

התפשטות הקורונה: שניים נוספים לקו בנגיף, מניין הנדבקים – 23

כיכרות ורחובות ריקים מאדם: כך נראית בהלת הקורונה ברחבי העולם

כיכר ''המדרגות הספרדיות'' ברומא ריקה מאדם בצל בהלת הקורונה
כיכר ''המדרגות הספרדיות'' ברומא ריקה מאדם בצל בהלת הקורונה | צילום: רויטרס

במקביל בישראל, משרד הבריאות עדכן אמש כי ארבעה ישראלים נוספים אובחנו בקורונה. בכך, עלה מספר הנדבקים בארץ ל-25. במהלך סוף השבוע אותרו שמונה בני אדם שלקו בנגיף.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב התייחס בריאיון ל"מהדורת השבת" להשפעות הנגיף על מערכת החינוך, ואמר: "בשעה זו יש 3,495 תלמידים בבידוד, ו-200 אנשי חינוך. כל המהלך נעשה על ידי משרד הבריאות, ובכל שעה מנתחים את תמונת המצב ומתקבלות החלטות. כרגע מערכת החינוך פועלת עם הבידוד של אותם ילדים - מאפשרים להם לקבל את החומר בצורה מקוונת, על ידי ספרים דיגיטלים וסקייפ, כדי שלא יצברו פערים".

עוד הוסיף: "במקביל, אנו נערכים אם וכאשר נידרש למצב שבו מערכת החינוך לא תוכל לקיים את שגרתה. נצטרך להפעיל את כל המערך דרך אולפנים. עניין הבגרויות ידרוש היערכות נפרדת. אנו נערכים גם למצב שבו תהיה חלופה או דחייה למבחנים".