התפשטות הקורונה: שניים נוספים לקו בנגיף, מניין הנדבקים - 23

משרד הבריאות עדכן כי בן 50 מאזור המרכז אובחן לאחר שחזר מברצלונה, וכן אדם נוסף מאזור תל אביב ששב מאיטליה. השניים נמצאים בבידוד • חרף העומס, מעבדה אחת בלבד שבודקת הידבקות פעלה בסופ"ש

זמן צפייה: 01:09

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי שני ישראלים נוספים אובחנו בקורונה. בכך, עלה מניין הנדבקים בארץ ל-23. החולה הראשון, גבר בן 50 מאזור המרכז, שטס לברצלונה ב-27 בפברואר בטיסת אל על LY393, וחזר לישראל באחד במארס בטיסת אל על LY394. מ-4 במארס הוא נמצא בבידוד.

החולה השני הוא תושב אזור תל אביב שטס למילאנו בתאריך 22 בפברואר, בטיסת איזיג'ט EJ2564 שהמריאה בשעה 13:00 ונחתה בשעה 16:20. הוא חזר ארצה מוונציה  בטיסת איזיג'ט EJU3342 מוונציה לתל אביב בתאריך 29.2 שהמריאה בשעה 12:20 ונחתה בשעה 16:30. החולה נכנס לבידוד בית ממנו יצא רק כדי להצביע בקלפי ייעודית למבודדי בית. בתוך כך, חברת התעופה הצרפתית "אייר פראנס" הודיעה מוקדם יותר היום על השהיית טיסותיה לארץ וממנה עד ל-28 במארס.

למרות הסערה הגדולה סביב התפשטות הנגיף בארץ, במהלך סוף השבוע פעלה רק מעבדה אחת מתוך הארבע שבודקות הידבקות בקורונה. הדבר מעכב את כלל התוצאות - יש כ-600 בדיקות שממתינות לבדיקה כבר מאתמול בלילה. במשרד הבריאות הסבירו כי קשה להתמודד עם העומס הרב, וכי בימים הקרובים בכוונתם לגרום לכך שכל המעבדות יעבדו 24 שעות ביממה במידת האפשר.

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב התייחס בריאיון ל"מהדורת השבת" להשפעות הנגיף על מערכת החינוך. "בשעה זו יש 3,495 תלמידים בבידוד, ו-200 אנשי חינוך", פירט. "כל המהלך נעשה על ידי משרד הבריאות, ובכל שעה מנתחים את תמונת המצב ומתקבלות החלטות. כרגע מערכת החינוך פועלת עם הבידוד של אותם ילדים - מאפשרים להם לקבל את החומר בצורה מקוונת, על ידי ספרים דיגיטלים וסקייפ, כדי שלא יצברו פערים".

עוד הוסיף: "במקביל אנו נערכים אם וכאשר נידרש למצב שבו מערכת החינוך לא תוכל לקיים את שגרתה. נצטרך להפעיל את כל המערך דרך אולפנים. עניין הבגרויות ידרוש היערכות נפרדת. אנו נערכים גם למצב שבו תהיה חלופה או דחייה למבחנים".

הכנות לקליטת חולי קורונה בביה''ח רמב''ם
הכנות לקליטת חולי קורונה בביה''ח רמב''ם | צילום: הקריה הרפואית רמב''ם

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להתפשטות הנגיף בהצהרה לתקשורת שנשא. "ב-48 השעות האחרונות אנחנו רואים עלייה בהידבקות, וגבר שנאבק על חייו", אמר. "אנו לא יכולים לאמוד את קצב ההידבקות אבל הוא כנראה גבוה ממה ששיערנו. ההנחה שהווירוס נעלם או מתאייד במזג אוויר חם איננה מוכחת ואין לזה בסיס - הנגיף מתפשט גם באפריקה".

"המגפה לא פוגעת בילדים ואין מקרה אחד שיודעים עליו. זה לא קיים", הצהיר. "אנחנו חייבים לחטא מתקנים ציבוריים, הנגיף רגיש לאקונומיקה ולאור UV וחייבים לפעול בצורה מסודרת ולחטא תחנות אוטובוסים ומתקנים ציבוריים. אגייס את הנוער בצורה מאורגנת, בבתי הספר ובתנועות הנוער. נבקש גם מצה"ל שייקח מתקנים. חיל האוויר וחברות התעופה יתגייסו לוודא שיש לנו אספקה חיונית".

עוד הצהיר ראש הממשלה: "ישראל במצב הטוב ביותר כמעט בעולם, בגלל המדיניות המחמירה. אנחנו שולטים במצב אבל אנחנו צריכים להיות מאורגנים עם מלאים. אפתח קו אשראי, שר האוצר יטפל בזה מחר, וייתן הקלות לעסקים. נשתמש בקשרים האישיים שלי עם מנהיגי מדינות מסוימות. נעזור לאלו שעוזרים לנו".