"אתה טס נמוך מדי": השיחה בין מגדל הפיקוח למסוק של בראיינט

לפני שכלי הטיס שבו היה כדורסלן העבר התרסק, הקשר של הטייס עם פקח הטיסה נותק. בתחילת ההקלטה, ניתן לשמוע את מגדל הפיקוח מנחה את טייס המסוק באיזה נתיב טיסה להשתמש • האזינו

זירת התרסקות המטוס קובי בראיינט עם בתו ג'יאנה ואוהדים חולקים כבוד אחרון עם פרחים ונירות זיכרון | צילום: רויטרס

לפני שהתרסק אמש (ראשון) המסוק שבו שהה כדורסלן העבר, קובי בראיינט, הקשר של הטייס עם מגדל הפיקוח נותק. בהקלטת השיחה בין הצדדים ניתן לשמוע את מגדל הפיקוח מנחה את הטייס באיזה נתיב אווירי לטוס, עד לרגע שבו נותק הקשר. בזמן שהטייס כבר לא היה יכול לשמוע את האזהרה, מגדל הפיקוח קרא "אתה טס נמוך מדי".

הטייס ככל הנראה לא שמע את קריאות מגדל הפיקוח בעקבות הגובה הנמוך שבו טס, או קליטת הרדיו הרעה. פקח הטיסה המשיך לקרוא ולשדר למסוקו של בראיינט גם לאחר שהקשר עימו נותק לגמרי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בערפל כבד וראות לקויה: בראיינט ו-8 נוספים נהרגו בתאונת המסוק

"דקר בגלל נביחות הכלבה": אישום בגין רצח הבכיר במשמר בתיהמ"ש

אותרה גופת הצעיר הישראלי שנסחף בנהר בניו זילנד

מוקדם יותר היום אישרה משטרת לוס אנג'לס כי מלבד בראיינט ובתו ג'יאנה, על המסוק שהתרסק היו שבעה בני אדם נוספים שנספו. בראיינט לקח את בתו למשחק כדורסל באקדמיה שלו, שם היא הייתה צפויה לשחק. בראיינט השתמש במסוק לעיתים קרובות כאשר התנועה בכבישי העיר הייתה פקוקה.

הערפל באותו זמן היה כבד, עד כדי כך שאפילו הכוחות המוטסים של משטרת לוס אנג'לס היו מקורקעים. כלי הטיס נתקל לראשונה בבעיות מזג אוויר מעל גן החיות של לוס אנג'לס, וטס הלוך ושוב באזור שש פעמים בגובה נמוך במשך רבע שעה, ככל הנראה בהמתנה לערפל שהתפזר. הערפל החמיר, והמסוק פנה דרומה, לכיוון אזור הררי יותר. לפתע המסוק עלה משמעותית בגובה הטיסה והתנגש בצלע הר.

זירת התרסקות המטוס וקובי בראיינט עם בתו ג'יאנה
זירת התרסקות המטוס וקובי בראיינט עם בתו ג'יאנה | צילום: רויטרס

כאמור, אמש נהרג כוכב ה-NBA לשעבר, קובי בראיינט בן ה-41, בהתרסקות מסוק בקליפורניה. כדורסלן העבר נספה בתאונה עם אחת מבנותיו בת ה-13, חברתה, אחד מהוריה והטייס שגם שהו בכלי הטיס הפרטי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ ואמר כי מדובר ב"חדשות נוראיות" והנשיא לשעבר ברק אובמה כתב: "קובי היה אגדה על המגרש ורק התחיל את מה שהיה הופך לפרק ב' משמעותי. כהורים, לאבד את הבת ג'יאנה שובר את ליבנו עוד יותר. שולחים אהבה ותפילות למשפחה ביום הבלתי נתפס הזה".

גופיית המשחק של קובי בראיינט עם הכיתוב RIP
גופיית המשחק של קובי בראיינט עם הכיתוב RIP | צילום: רויטרס

הכדורסלן המפורסם וחברו של בראיינט לקבוצה, שאקיל אוניל, כתב: "אין מילים לתאר את הכאב בעקבות מותם של אחי קובי ובתו. אני אוהב אותך ואתגעגע אליך. תנחומיי למשפחת ברייאנט ושל הנוסעים הנוספים במסוק". הכדורסלן כרים עבדול-ג'באר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנשים רבים יזכרו אותו כספורטאי שהעניק השראה לדור שלם של שחקני כדורסל, אבל אני תמיד אזכור אותו כאדם שהיה הרבה מעבר לספורטאי".

קובי בראיינט ובתו ג'יאנה
קובי בראיינט ובתו ג'יאנה | צילום: רויטרס