מחקר: רבע מהילדים שסובלים מאוטיזם - כלל לא מאובחן

חוקרים באוניברסיטת ראטגרס שבניו ג'רזי גילו שעל אף שהמודעות לנושא גדלה, ילדים רבים נמצא על הספקטרום, אך לא מקבלים שירותים שיקלו עליהם. התופעה בולטת בקהילות אפרו-אמריקניות והיספניות

ילדים
ילדים | צילום: fortolia

על פי מחקר שנעשה באוניברסיטת ראטגרס שבניו ג'רזי, בארצות הברית, רבע מהילדים הסובלים מאוטיזם - כלל לא מאובחן. על אף מודעות גדלה לנושא, החוקרים גילו כי עדיין יש ילדים רבים שלא אובחנו, במיוחד בקהילות של אפרו-אמריקנים והיספנים.

המחקר בחן את ההשכלה ואת המסמכים הרפואיים של 266 אלף ילדים שהיו בני שמונה בשנת 2014, וניסה לקבוע כמה מהנבחנים סבלו מההפרעה, אך לא אובחנו כראוי וקיבלו שירותים שיקלו עליהם. מתוך 4,500 ילדים שזוהו על הספקטרום האוטיסטי, כ-25% לא אובחנו מעולם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"באנו חושך לגרש": מחאות בבתיה"ס נגד דברי פרץ על הקהילה הגאה

בריטניה: המלכה אליזבת זימנה את הנסיך הארי ל"פגישת חירום"

דיווחים באיראן: שגריר בריטניה נעצר לכמה שעות במהלך ההפגנות

"יכולות להיות סיבות שונות לפער, החל מחוסר הבנה תקשורתי או הבדלים תרבותים בין הורי מיעוטים ורופאים, ואפילו עד חרדה מתהליך האבחון המסובך ופחד מסטיגמה", הסביר אחד החוקרים. "כמו כן, הורים רבים שילדיהם מאובחנים מאוחר לרוב מייחסים את הדאגות הראשוניות שלהם לנושא התנהגותי או רפואי ולא לבעיה התפתחותית".

לדברי החוקר, בדיקת אוטיזם אצל כל הפעוטות, ילדי הגיל הרך וגילי בית הספר לאוטיזם יכולה לעזור בצמצום הפערים באבחנות. בנוסף על כך, מדינות יכולות לעזור בשיפור הגישה לטיפול על ידי דרישה מחברות הביטוח לכסות שירותי ההתערבות המוקדמת.