"באנו חושך לגרש": מחאות בבתיה"ס נגד דברי פרץ על הקהילה הגאה

מוסדות חינוך פתחו את הלימודים בקידום שיח סובלני, עקב התבטאות שר החינוך, שאמר "ילדיי גדלו בצורה בריאה", בתגובה לשאלה איך היה מגיב אם אחד מילדיו היה יוצא מהארון. "אהבה זה לכולם"

זמן צפייה: 03:10

מוסדות חינוך ברחבי הארץ פתחו הבוקר (ראשון) את יום הלימודים בקידום שיח סובלני, ובחלקם אף התקיימו הפגנות נגד דברי שר החינוך רפי פרץ. זאת לאחר שנשאל בריאיון ל"ידיעות אחרונות" כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, וענה: "ילדיי גדלו בצורה טבעית ובריאה".

בתיכון בליך שברמת גן יצאו התלמידים עם שלטים, שעליהם נכתב "באנו חושך לגרש" ו"אהבה זה לכולם", ובבתי ספר אחרים נתלו סרטים שחורים ושלטים שעליהם נכתב "כהניזם לא בבית ספרנו. מאוחדים נגד הגזעות", כחלק מ"מחאת הדגל השחור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת הדיונים בחסינות רה"מ: כך מתכננים בליכוד לעכב את ההליך

דיווחים באיראן: שגריר בריטניה נעצר לכמה שעות במהלך ההפגנות

בריטניה: המלכה אליזבת זימנה את הנסיך הארי ל"פגישת חירום"

מחאת תלמידים בבתי ספר כנגד אמירותיו של שר החינוך רפי פרץ
מחאת תלמידים בבתי ספר כנגד אמירותיו של שר החינוך רפי פרץ | צילום: מחאת הדגל השחור, עיריית רמת גן

אמש הודיעו ראשי ערים כי הלימודים בבתי הספר ייפתחו בקידום שיח סובלני. מעיריית תל אביב נמסר כי בתי הספר ברחבי העיר יפתחו את יום הלימודים ב-15 דקות של פעילות חינוכית בנושא דמוקרטיה, זכויות האדם וסובלנות, חיים משותפים והגיוון הקיים בתל אביב-יפו בתחום המושג "משפחה".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי מסר כי "אי אפשר לעמוד מנגד מול דברי הבלע של שר החינוך של ילדי ישראל, החושב שיש לו הכשר מדאורייתא לגבי מה טבעי ומה נורמטיבי. אין ברירה אלא לנהל מאבק על הערכים והעקרונות שלנו כחברה דמוקרטית, בה האדם הוא הריבון ללמוד, לדעת ולהחליט מה נורמטיבי ומה טבעי".

בנוסף על כך, עיריית הרצליה הודיע כי "יום הלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר יחל בשיח שיוקדש לנושא ערכי כבוד האדם, חרותו וחשיבות השיוויון, הסובלנות והכבוד הדדי בין בני אדם בעקבות האמירות החשוכות של שר החינוך".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסר כי "ברצוני לחזור ולהדגיש כי חוק חופש האדם וחירותו הינם ערך מוביל במדינתו ישראל בכלל - ובעיר הרצליה בפרט. העירייה, באמצעות מערכת החינוך שלנו וכלל העשייה העירונית, תמשיך לדגול ולחנך לערכים של זכויות אדם, אהבת אדם באשר הוא אדם ושיווין לכל. זאת, ללא הבדל דת, מין, גזע, אמונה ונטייה מינית. לא ניתן לאמירות בלע מסוג הדברים הקשים שנאמרו לפגוע באף תושבת או תושב - כולנו ריקמה אנושית אחת".

גם בראשון לציון יום הלימודים נפתח בשיח בנושא שיוויון בחברה הישראלית לכל אזרחיה ועל כל גווניה. ראש העירייה, רז קינסטליך אמר כי "לאור פניות רבות של בני נוער, וכעיר הדוגלת בשיוויון וחירות, הנחתי את מנהל החינוך לפתוח את הלימודים בשיח על סבלנות, כבוד האדם וחירותו וההבנה שכולנו שווים. לכל אדם יש את הזכות להיות מי שהוא. לכל אחד מגיע החירות להרגיש ולחיות את חייו בכבוד ואושר".

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "רפי פרץ לא מעד בלשונו. אלו דעותיו ואמונותיו. כמו כל פוליטיקאי מהסוג הזה הוא שואף ליישם את תפיסותיו במחוזות ההשפעה שלו. קרי, בבתי הספר של כולנו. אנחנו לא נאפשר. אקדם במערכת החינוך העירונית תוכניות לדמוקרטיה, שוויון, הכרה באחר והכלה של ההבדלים - נקדם כל מה שהפוך מתפיסות רפי פרץ".

גם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הביע זעם על אמירות שר החינוך וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "לרב פרץ זכויות כטייס בחיל האוויר אך לאמירות החשוכות והספוגות בפוביות נגד הקהילה הלהט"בית אין שום מקום בחברה הישראלית בשנת 2020 ומקומן הטבעי אך עדיין פסול הוא במדינות כמו איראן".

"במהלך החודש אעבור בעצמי בכל התיכונים בעיר ואקיים שיח עם התלמידים על זכויות אדם ואהבת אדם באשר הוא אדם ללא הבדל של גזע, מין, דת, גיל, רמת אמונה ונטיה מינית", כתב ראש העיר. "במקביל אבקש מאגף החינוך לגבש מסרים ערכיים נטולי אלמנטים פוליטיים, שיועברו במערכת החינוך בעיר על מנת לנטרל ולאזן את הנזק, שגורמות אמירות חשוכות ונפסדות כאלה בכלל ובפרט שהן נוטפות מפיו של שר החינוך בכבודו ובעצמו".