בריטניה: המלכה אליזבת זימנה את הנסיך הארי ל"פגישת חירום"

ביום שני תקיים המלכה ישיבה בנוכחות הנסיכים צ'ארלס, ויליאם והארי - זאת בניסיון אחרון למנוע את הפרישה של הדוכסים מסאסקס. מייגן, שכבר חזרה לקנדה, תצטרף באמצעות שיחת ועידה

זמן צפייה: 02:47

הדרמה בבית המלוכה הבריטי: פחות משבוע מאז שנודע כי הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל מתכוונים "לקחת צעד אחורה" ממעמדם המלכותי, הלילה (ראשון) המלכה אליזבת זימנה את נכדה הארי ל"פגישה דחופה" שתתקיים ביום שני בנוכחות אביו ואחיו - הנסיך צ'ארלס והנסיך ויליאם.

ב"רויטרס" פורסם כי הפגישה - שתהיה הראשונה בין בני המשפחה מאז הודיעו הארי ומייגן על הפרישה, תתקיים באחוזתה הפרטית של המלכה במזרח אנגליה, בית סאנדרינגהאם. מייגן, שחזרה לקנדה, תשתתף גם היא אולם תעשה זאת באמצעות שיחת ועידה.

בתוך כך, מוקדם יותר היום נודע כי מרקל חתמה על חוזה עם חברת "דיסני", לפיו היא תדבב סרט ואת כל הכסף שתרוויח תתרום לארגון "פילים ללא גבולות", המסייע במעקב והגנה על בעלי חיים ומשאבי טבע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"רציתי בית אחר": נתן גושן על הילדות, ההתחזקות – ועל רומנטיקה

אין כפל הנחות: הנכים שמגיעים לגיל פרישה – ומפסיקים לקבל קצבה

בית הנבחרים האמריקני הצביע על ריסון כוחו של טראמפ מול איראן

המלכה אליזבת', הנסיך הארי ורעייתו, מייגן מרקל
המלכה אליזבת', הנסיך הארי ורעייתו, מייגן מרקל | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר כלי תקשורת בממלכה המאוחדת פרסמו כי הזוג לא סיפר כלל לבני המשפחה על כוונותיו, ולא התייעץ עמם לפני שקיבל את ההחלטה. על פי הדיווחים, המלכה והנסיכים גילו על החלטת הזוג מהתקשורת ומרגישים ש"נדקרו בגב".

עוד פורסם באותו היום כי משפחת המלוכה "מאוכזבת מאוד, המומה וזועמת" מהארי וממייגן, מפני שלפי גורמים בארמון בקינגהאם, המשפחה עשתה הכול כדי לרצות את הזוג. עם זאת, משפחת המלוכה עדיין מעוניינת לתמוך בשניים.

הנסיך צ'ארלס והמלכה אליזבת
הנסיך צ'ארלס והמלכה אליזבת | צילום: רויטרס

כאמור, בשבוע שעבר הודיעו הנסיך הארי ורעייתו כי הם "לוקחים צעד אחורה" ממעמדם, לא יכהנו עוד כ"חברים בכירים" בבית המלוכה ומתכוונים לפרנס את עצמם. זאת לאחר חודשים של שמועות על משבר ביחסים עם יתר המשפחה.

על פי ההצהרה ששוחררה על ידי ארמון בקינגהאם, הזוג מעוניין "למלא תפקיד חדש במוסד" בזמן שיחיו בין בריטניה לאמריקה הצפונית, כשבמקביל הם יתמכו במלכה. "האיזון הזה יאפשר לנו לגדל את בננו בהערכה למסורת המלכותית, ובמקביל גם לספק למשפחתנו את המרחב להתמקד בפרק הבא - השקת מוסד צדקה חדש", נכתב בהצהרה על ידי בני הזוג. בית המלוכה מסר כי הדיונים בנושא עם הזוג המלכותי עדיין בשלב מוקדם. "אנחנו מבינים את רצונם בגישה שונה, אך אלה נושאים מורכבים שייקח זמן לעבוד עליהם".

הנסיך ויליאם
הנסיך ויליאם | צילום: רויטרס

לפני כשלושה חודשים פורסם כי מערכת היחסים בין הנסיך הארי לאחיו הבכור ויליאם ידעה כבר ימים טובים יותר. בין האחים שוררת מתיחות, שמדווחת כבר תקופה בתקשורת הבריטית וקיבל אישור בריאיון עם הארי במסגרת סרט תיעודי על מסעו לאפריקה. "כרגע אנחנו בהחלט הולכים בנתיבים שונים, אבל תמיד אתמוך בו ואני יודע שהוא יתמוך בי - אנחנו תמיד נשאר אחים", אמר הנסיך.

לא ברור מה גרם לריב בין בני המלוכה. הצהובונים הבריטיים מדווחים כי וויליאם לא אהב שאחיו ורעייתו הדוכסית מייגן מרקל "פוגעים בפרוטוקול המלכותי" בהתנהגותם, בעוד הארי מצידו, לא אהב את גישתו של אחיו הבכור כלפי רעייתו. מרקל מצידה הסבירה שחבריה הזהירו אותה שאם תתחתן עם הארי "הצהובונים יהרגו אותה", והוסיפה כי לא חשבה "שזה יהיה קל, אבל שזה כן יהיה הוגן".