27 שנים לאחר שנעלמה: גופת אישה אותרה באגם - בזכות נער בן 13

חלקי רכב שנמצאו באגם גריפין שבקנדה ע"י נער סקרן סייעו למשטרה המקומית לפתור את תעלומת היעדרותה של ג'נט פריס שלא נראתה משנת 1992. בנה של המנוחה: "הכי גרוע שלא ידענו מה קרה לה"

נער בן 13 עזר למשטרת קנדה לפתור תעלומה שנמשכה יותר מ-27 שנים - והכל בזכות תושייה, סקרנות והמון אומץ. בחודש שעבר מקס ורנקה שט באגם גריפין שבקולומביה הבריטית, קנדה - שם מנהלת משפחתו עסק של השכרת בקתות. במהלך השייט, הבחין לפתע ורנקה בחלקי רכב ששקעו בקרקעית המים.

ההנחה הראשונית של משפחתו הייתה כי הרכב שייך לתאונה שהתרחשה במקום בשנת 2009, כך שהם לא ייחסו לממצאים חשיבות רבה. למחרת, שיחה מקרית שהתקיימה בין שוטר שהגיע לאזור לבין ננסי, אמו של מקס, הוכיחה שהתמונה שונה משחשבו. "למה לא אספו את חלקי הרכב מהאגם?", שאלה ננסי את השוטר. "על מה את מדברת?", תהה, "ודאי שאספו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

רה"מ על חוק המצלמות: "ליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות"

נתניהו שוקל לחשוף היום פרטים חדשים על תוכנית הגרעין האיראנית

העליון קבע: צה"ל יוכל להחזיק בגופות מחבלים לצרכי משא ומתן

רכבה של ג'ניס פריס ז''ל
רכבה של ג'ניס פריס ז''ל | צילום: TWITTER

בהמשך הגיעה המשטרה למקום ושטה בסירה על מנת לבחון מקרוב את הממצאים - אך זווית השמש לא אפשרה לראות בבירור את הנעשה מתחת למים. מקס, שהצטרף לשוטרים, הוציא את מצלמת האקסטרים שלו וצילם בווידאו את חלקי הרכב. שלושה ימים לאחר מכן נשלף הרכב מהמים ובו נמצאה גופת אישה.

הגופה הייתה של ג'נט פריס, תושבת קולומביה הבריטית, שנעדרה בסתיו 1992, ומאז - 27 שנים שגורלה לא נודע. כעת התגלה כי פריס נהגה לחתונה שהתקיימה באזור, וככל הנראה סטתה מהמסלול וצללה עם רכבה לעומק האגם.

"הכי גרוע זה שלא ידענו מה קרה לה", סיפר בנה בן ה-62 ג'ורג' פריס, "הנחנו שאולי היא נרדמה או ניסתה להימנע מפגיעה בחיה ששכבה על הכביש". אמו של מקס אמרה כי לבה יוצא אל המשפחה וכי היא גאה בבנה בן ה-13, שלמרות גילו הצעיר - "הוא מאוד בוגר", כך לדבריה.