לאחר שני האסונות: בואינג מודה שיש חלקים פגומים במטוסיה

ענקית התעופה הודיעה לרשות התעופה הפדרלית בארה"ב על ייצור לא תקין של כמה חלקי כנף בדגמי MAX 737, שמטוסים מסוגם התרסקו בעבר באתיופיה ובאינדונזיה. הרשות הורתה להחליף את החלקים מיידית

זמן צפייה: 00:38

ענקית התעופה בואינג הודיעה היום (שני) לרשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FFA) על ייצור לא תקין של כמה חלקים בדגם בואינג 737 MAX, ובדגם הישן ממנו 737 NG. על פי ההודעה מדובר בתקלה בייצור של כמה חלקים בכנפיים של המטוסים, מהם מורכבים יותר מ-300 מטוסים ברחבי העולם.

בהודעת ה-FFA נכתב: "למרות שתפקוד לא תקין של החלקים לא יובילו לקריסת המטוס, נותר סיכון כי ייגרם נזק למטוס במהלך טיסה". כמו כן, רשות התעופה העבירה לבואינג הוראה להסיר את החלקים הפגומים משירות במאות המטוסים שבהם הם מצויים. בתגובה מסרה בואינג כי יצרה קשר עם יצרנים המייצרים מטוסי 737 רבים, להם הציעה לבדוק את חלקי הכנף במטוסים מסויימים.

לכתבות נוספות בנושא:

אתיופיה: מטוס עם 157 איש על סיפונו התרסק בדרכו לקניה

אינדונזיה: מטוס נוסעים ועליו 189 בני אדם התרסק בים

התרסקות המטוס באתיופיה: כך קרובי הישראלים מחפשים אחר שרידיהם

מטוס מדגם 787 של חברת בואינג
מטוס מדגם 787 של חברת בואינג | צילום: החדשות 13

"אנחנו מחוייבים לתמוך ביצרנים שלנו בכל דרך אפשרית כשהם מזהים ומחליפים את החלקים הבלתי-כשירים", אמר מנכ"ל חברת בואינג, קווין ג' מקאליסטר. בואינג אישרה כי לא קיבלה דיווחים מיוחדים מהיצרנים הקשורים לקבוצת חלקי הכנף הזו.

כזכור, לפני כשלושה חודשים התרסק באתיופיה מטוס בואינג 737-800, של חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס", כשעליו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות. לפני כשבעה חודשים התרסק באינדונזיה מטוס נוסעים מסוג בואינג 737-800 שנפל אל תוך הים, עליו היו 181 נוסעים, שישה אנשי צוות ושני טייסים.

התרסקות מטוס באינדונזיה, ארכיון
התרסקות מטוס באינדונזיה, ארכיון | צילום: Getty Images