התרסקות המטוס באתיופיה: כך קרובי הישראלים מחפשים אחר שרידיהם

17 ימים לאחר האסון, מאיר ביטון ואילן מצליח ממשיכים לנסות לאתר את שרידי אחיהם באזור ההתרסקות. צוות של רשת CNN ליווה אותם במסע במדינה האפריקנית

17 יום עברו מאז התרסק מטוס בואינג 737-800 של חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס", כשעליו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות. צוות של רשת CNN התלווה אל מאיר ביטון ואילן מצליח, קרוביהם של שני ההרוגים הישראלים שמעון ראם ביטון ואבי מצליח, שממשיכים בחיפושים אחר שרידיהם.

רשת הטלוויזיה האמריקנית עקבה אחר השניים בביקורם השביעי באתיופיה מאז האסון, ונחשפה לאופן שבו הם מתמודדים עם הקושי של מסע כזה, בידיעה שככל שעובר הזמן כך יתקשו לאתר את שרידי קרוביהם.

באחת הנסיעות השמיע מאיר, אחיו של שמעון, את השיר "שיר למעלות" והסביר לצוות הטלוויזיה באנגלית כי השיר מחזק אותם ברגעי משבר. "השמעתי את שיר למעלות, הוא לקוח מהתנ"ך, מספר שכתב דוד המלך, ואנחנו משתמשים בשיר הזה ברגעים של עצב גדול בחיים", אמר.

בעוד המשפחות ממשיכות בחיפושים, אמש דווח כי חברת בואינג עשתה טיסות מבחן למטוס 737 מקס כדי לבחון תיקון אפשרי של המערכת שסומנה כמקור התקלה האפשרי שהוביל להתרסקות טיסת אתיופיאן איירליינס דקות אחדות לאחר ההמראה.

אמש נאלץ מטוס מדגם זה לנחות נחיתת חירום באורלנדו, ארצות הברית, בשל תקלה. עם זאת, רשות התעופה האמריקנית לא קושרת בשלב הזה את האירוע לתקלה שאירעה במטוס האתיופי שהתרסק.