המירוץ לנשיאות ארה"ב: בטו אורורק הודיע על פרישה מההתמודדות

חבר המפלגה הדמוקרטית מסיים את הקמפיין שלו לאחר חודשים בהם התקשה להתרומם בסקרים ולקבל מימון. הוא כתב כי "אין לו את האמצעים להמשיך הלאה בהצלחה". הנשיא טראמפ: "הוא לא נולד לזה"

בטו אורורק
בטו אורורק | צילום: רויטרס

בטו אורורק, חבר המפלגה הדמוקרטית, פרש אתמול (שישי) מהמירוץ לנשיאות ארצות הברית ב-2020. זאת, לאחר קמפיין מאכזב שאיבד גובה בחודשים האחרונים מאז הכריז על מועמדותו במאי האחרון. בהודעה שפרסם, כתב אורורק, שכיהן בעבר כחבר בבית הנבחרים, כי "קשה לקבל זאת, אך ברור לי כעת כי לקמפיין אין את האמצעים להמשיך הלאה בהצלחה".

אורורק, שנולד וגדל בטקסס, הפך לדמות פופלרית לאחר הפסד בהפרש נמוך לטד קרוז על מקום בסנאט ב-2018. הוא הכריז כי ירוץ לנשיאות ונחשב לאחד הכוכבים העולים בשמי המפלגה הדמוקרטית. אך הקמפיין שלו לא השיג את התוצאות הצפויות במהלך הקיץ, הוא דשדש בסקרים והתקשה לקבל מימון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מחץ הדלתא: יחידת העילית הקטלנית שחיסלה את מנהיג דאע"ש

ארה"ב: בת 36 נמצאה בדירה ללא רוח חיים כשנחש כרוך סביב צווארה

אחרי לחץ ישראלי: "טראמפ עצר סיוע צבאי ללבנון"

כלפי אורורק לא פעם נמתחה ביקורת בטענה כי אין לו כיוון אחיד ומדיניות המבדילה אותו משאר המתמודדים בבחירות המקדימות לראשות המפלגה הדמוקרטית. בשלב מסוים, שינה אורורק את אופי הקמפיין שלו וניסה למקד אותו בנושא חוקי הנשק בארצות הברית. זאת, לאחר אירוע ירי המוני שהתרחש במקום הולדתו אל פאסו.

כמו כן, אורורק התייחס לא פעם בביקורתיות למדיניות ממשלת ישראל ובחודש אפריל, כשראש הממשלה נתניהו הכריז כי בכוונתו לספח חלקים מהגדה המערבית, אמר: "יחסי ארה"ב-ישראל הן אחת ממערכות היחסים החשובות ביותר שיש לארה"ב. כדי שמערכת היחסים תהיה מוצלחת, עליה להיות דו מפלגתית, ועליה להתגבר על ראש ממשלה שהוא גזען".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לפרישתו של אורורק בחשבון הטוויטר שלו וכתב "בטו פרש מהמירוץ לנשיאות למרות שאמר כי הוא 'נולד לזה'. לא נראה לי". הנשיא התייחס לציטוט מתוך ריאיון עם אורורק במגזין "ואניטי פייר" זמן קצר לאחר ההודעה התמודדותו לנשיאות, בו הוא צוטט אומר "נולדתי להיות בתוך זה".