מחץ הדלתא: יחידת העילית הקטלנית שחיסלה את מנהיג דאע"ש

היחידה שאחראית לחיסולו של אל-בגדאדי נחשבת לטובה ביותר של צבא ארה"ב ונמצאת בתחרות תמידית עם "אריות הים". היא מונה כ-250 לוחמים והוקמה בהשראת הקומנדו הבריטי וסיירת מטכ"ל

זמן צפייה: 07:13

בתחילת השבוע חיסלו לוחמי כוח דלתא את מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדדי, במחבואו בצפון סוריה. היחידה המיוחדת של צבא ארצות הברית מעניקה חומרים טובים לסרטים, נחשבת ליחידה הטובה ביותר של האמריקנים ונמצאת בתחרות תמידית עם יחידת העילית "אריות הים".

במבצע החיסול השבוע השתתפו לא יותר מ-50 לוחמים אלמונים של היחידה המקבילה לסיירת מטכ"ל הישראלית. לאחר סיום המבצע, כל העולם החופשי מחא כפיים ליחידה, שעל פי ההערכות, מונה כ-250 לוחמים שמחולקים לצוותים קטנים, אינטימיים, שנכונים בכל רגע להיות מוקפצים למבצע חשאי בפינה חשוכה על הגלובוס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדיקת DNA ותחתונים משומשים: המידע שסייע ללכידתו של אל-בגדאדי

דאע"ש אישר לראשונה כי אל-בגדאדי נהרג – והכריז על מנהיג חדש

הלוחמים מתקרבים והמסוקים תוקפים: תיעוד חיסול מנהיג דאע"ש

צבא ארצות הברית,
צבא ארצות הברית, | צילום: רויטרס

המבחנים לכוח דלתא נחשבים לקשים ביותר בצבא האמריקני וההכשרה נמשכת כחצי שנה. הכוח הוקם בהשראת הקומנדו הבריטי וברקע המבצע של סיירת מטכ"ל באנטבה, לשחרור חטופי מטוס "אייר פראנס". הכוח היה מעורב במבצעים רבים בניסיון ללכוד את מנהיג אל-קאעידה אוסמה בן לאדן, אבל בסוף דווקא המתחרים הגדולים, "אריות הים", ביצעו את החיסול המוצלח.

מצד שני, לוחמי יחידת דלתא חיסלו את בניו של סאדאם חוסיין, היו מעורבים בלכידתו ובחיסול מנהיג אל-קאעידה בעיראק ב-2006, אבו מוסעב אל זרקאווי, וכאמור, חיסול מנהיג דאע"ש. אך עדיין, גם לאחר כל זה המזרח התיכון עדיין לא שקט ונראה כי לא יהיה ללוחמים יותר מדי זמן לנוח.

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: רויטרס